Dialogkort

Dialogkort til ledelse af den styrkede pædagogiske læreplan

29/01 2019

Følg dialogkortets tre trin til et stærkt udgangspunkt for at arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan.

Den pædagogiske læreplan skal være et rammesættende og levende dokument.

Hvordan vil vi gå i gang med processen? Vil vi danne os et overblik over, hvordan vores pædagogiske praksis ser ud nu? Eller vil vi gå i gang med det, der motiverer os mest? Eller der, hvor vi mener, der er plads til forbedring?

Alle dagtilbud skal til at indlede arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan

Vil vi arbejde sammen med andre om dele af opgaven? Fx sparre med netværk eller enkelte samarbejdspartnere? Hvilke spørgsmål giver det mening for os at samarbejde med andre om? Og hvilke giver det mening for os at arbejde med alene?

Den styrkede pædagogiske læreplan indeholder både nye og genkendelige elementer

Hvor vil vi sætte ind først? Ved at blive klogere på det, vi ikke kender? Eller kigge dybere ind i det, vi allerede arbejder med?