Nyhedsbrevet EVAluering
< Tilbage Forside Nyhedsbrevet EVAluering 2017 EVAluering maj 2017

EVAluering maj 2017

Når læreren samarbejder med en pædagog, bliver skoledagen ofte bedre

Når læreren samarbejder med en pædagog, bliver skoledagen ofte bedre

Samarbejdet med en pædagog kan fremme elevernes trivsel, oplever tre ud af fire af de dansk- og matematiklærere, der har erfaring med parløbet. Det viser en ny undersøgelse om lærere og pædagogers samarbejde fra EVA.

Lav bedre realkompetencevurderinger

Lav bedre realkompetencevurderinger

GUIDE Et nyt selvevalueringsredskab fra EVA hjælper jer til at give jeres realkompetencevurderinger et 360 graders eftersyn. Redskabet guider jer trin for trin.

Få ekspertens 5 råd til at engagere studerende i forskning

Få ekspertens 5 råd til at engagere studerende i forskning

Internationalt Det er svært at koble forskning og undervisning. Helen Walkington fra Oxford Brookes University er ekspert i, hvordan undervisere kan engagere de studerende i forskning. Få hendes bedste råd her.

3 processuelle forhold giver dagtilbud af høj kvalitet

3 processuelle forhold giver dagtilbud af høj kvalitet

Kvalitet i dagtilbud Forskning om kvalitet i dagtilbud kan opdeles i 3 elementer; strukturel kvalitet, proceskvalitet og resultatkvalitet. I en artikelserie går vi i dybden med de 3 elementer, og her ser vi på proceskvalitet.

God implementering af skolereformen kræver retning fra skolelederne

God implementering af skolereformen kræver retning fra skolelederne

Skolereform Motion på skemaet kan øge elevernes trivsel, mener de fleste lærere fra Favrskov Kommune. Men de ønsker en tydeligere kurs for, hvordan skolereformens elementer kan indgå i skoledagen. Det viser en ny undersøgelse, EVA står bag.

Kontakt redaktøren
Specialkonsulent
D +45 2984 6711
E 
Anne Breinhold Olsen