Projekter
< Tilbage Forside Projekter 2012 Specialklasser og inklusion i folkeskolen Download rapporten Specialklasser i folkeskolen. På vej mod mere inkluderende læringsmiljøer

Specialklasser i folkeskolen. På vej mod mere inkluderende læringsmiljøer

Antal sider: 110 | Udgivelsesår: 2013 | ISBN: 978-87-7958-707-6 | Pris: 40 kroner
I denne rapport fremlægger EVA en undersøgelse af specialklasser og specialklasserækker i folkeskolen.

Undersøgelsen belyser, hvordan skolerne kan skabe fælles undervisning og andre fleksible læringsmuligheder for eleverne på tværs af almen- og specialklasser, og hvordan lærerne på skoler med specialklasser kan samarbejde om inklusionsopgaven.

Rapporten viser, at der vigtig synergi at hente i et godt samspil.  Specialklasselærernes kompetencer og viden kan være med til at styrke arbejdet med inklusion i almenklasserne, og samtidig kan undervisningen i almenklasserne inspirere og udvikle undervisningen i specialklasserne.

Undersøgelsen bygger på en spørgeskemaundersøgelse blandt skoleledere på skoler med specialklasser og interviewundersøgelser på fem skoler, som alle har positive erfaringer med et godt samspil mellem almen- og specialklasserne.

Hent udgivelse

Specialklasser i folkeskolen. På vej mod mere inkluderende læringsmiljøer

Læs mere om
Få rapporten på tryk

Du kan bestille rapporten i tryk i alle boghandlere eller på netboghandlen http://www.schultzboghandel.dk/Navigering/Emnemenu/Danmarks%20Evalueringsinstitut%20EVA.aspx

 

Kontakt projektlederen
Chefkonsulent
D +45 3525 6636
M +45 9356 4391
E 
Signe Mette Jensen
Projektartikler
Inklusion kræver omtanke