RedskabTegn på læring II2018 Tegn på læring II hjælper pædagogiske ledere og medarbejdere i arbejdet med at udvikle en evaluerende pædagogisk praksis, der styrker læringsmiljøet og kommer børnegrupperne til gavn. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Evaluerende pædagogisk praksis2018 Få inspiration til, hvordan man som dagtilbud kan få en stærk evalueringskultur, der styrker det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
RapportPraktik på pædagoguddannelsen2018 I materialet præsenterer vi fire centrale områder, hvor pædagoguddannelsen oplever særlige udfordringer med praktikken. For hvert område identificerer vi udfordringer og opmærksomhedspunkter. Desuden har vi samlet en række cases, der viser, hvordan forskellige institutioner arbejder med konkrete tiltag inden for området. Læs mere
INSPIRATION5 veje til at understøtte fagligt udbytte af digital teknologi i undervisningen 2018 Med guiden får I som lærere og ledere på gymnasier fem veje, der kan understøtte, at eleverne får et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
RAPPORTDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv2018 Hvordan anvender gymnasieelever digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning? Og hvordan og hvornår understøtter digitale teknologier elevernes arbejds- og læreprocesser, og hvornår gør de ikke? Få elevernes perspektiv og vurdering af digitaliseringen i gymnasiet. Læs mere
RapportDet første år på pædagoguddannelsen2018 Notatet præsenterer analyser af studerendes første år på pædagoguddannelsen i 2016. Formålet er et vidensbidrag, der kan understøtte institutionernes implementering af pædagoguddannelsen, så kursen kan efterprøves og justeres undervejs. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurderinger af AMU i 20152015 EVA har undersøgt virksomhedernes vurdering og brug af AMU. Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere
RAPPORTPraktikvejledning på pædagoguddannelsen2014 EVA har undersøgt kvaliteten af de pædagogstuderendes praktikvejledning med særligt fokus på praktikvejledernes forudsætninger og formelle kompetencer. Læs mere