ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEElever har brug for hjælp til at navigere i det digitale gymnasium Undersøgelse fra EVA om digitale platforme i gymnasiet viser, at unge mangler kompetencer til at navigere digitalt og savner klarere rammesætning fra underviserne. Læs mere
Illustration7 ting du skal vide om de pædagogstuderende EVA's undersøgelse af pædagoguddannelsen fra januar 2018 viser, at Danmarks største uddannelse stadig ikke er i mål med kvaliteten. Men hvad kendetegner egentlig de studerende? Læs mere
ArtikelPædagoguddannelsen er stadig ikke i mål Det fremgår af en spørgeskemaundersøgelse blandt pædagogstuderende, som Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) står bag, at uddannelsen stadig lider under mange udfordringer, som EVA tidligere har påpeget. Læs mere
ArtikelVirksomheder er blevet mere kritiske over for AMU Danske virksomheder er blevet mere kritiske i deres vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) over de seneste år. Samtidig er kontakten mellem virksomheder og AMU-udbydere blevet mindre. Læs mere
ArtikelTosprogede kursister får ikke optimalt udbytte af AMU-kurser Langt størstedelen af tosprogede AMU-kursister går på ordinære AMU-kurser, som ikke er indrettet til en tosproget målgruppe, og mange af dem får derfor ikke et optimalt udbytte af AMU-kurserne. Det viser undersøgelsen ’AMU for tosprogede’, som Danmarks Evalueringsinstitut offentliggør 18. juni 2014. Læs mere
ArtikelBørn lærer af hinanden Børn udvikler sig socialt, emotionelt og kognitivt, når de samarbejder. Men vi er ikke altid gode nok til at understøtte børnenes samarbejde i de pædagogiske aktiviteter. Det betyder, at både børn og voksne går glip af vigtige erfaringer, lyder det fra forsker Lone Svinth. Læs mere
ArtikelBlebørn kan også være venner Venskaber er en vigtig del af livet. Det er så vigtigt, at det kan få konsekvenser for børnenes udvikling, hvis de ikke kommer til at indgå i en venskabsrelation. Den norske børneforsker Anne Greve opfordrer til at børns venskaber anerkendes og støttes – også hos de helt små. Læs mere