NOTATErhvervsskolernes beskrivelse af deres systematiske kvalitetsarbejde2009 EVA har udarbejdet et notat med råd og forslag til erhvervsskolernes arbejde med at beskrive deres kvalitetsarbejde Læs mere
RAPPORTDelrapport 2: Kommunernes arbejde med kvalitetsrapporter2009 I hvilket omfang anvender kommunerne kvalitetsrapporter som redskab til udvikling af skoleområdet? Læs mere
RAPPORTVisitationsprocessen til vidtgående specialundervisning 2009 Hvordan varetager kommunerne det samlede ansvar for den specialundervisning, som nogle elever får i den overvejende del af undervisningstiden (også kendt som vidtgående specialundervisning). Læs mere
RAPPORTViden der forandrer - Virkningsevaluering af læsevejlederen som fagligt fyrtårn2009 Hvilke faktorer spiller ind i forhold til, om læsevejledningen får den ønskede virkning på skolerne? Får eleverne bedre læsefærdigheder? Og hvad der skal til for, at vejledningen kommer i spil? Læs mere
RAPPORTKompetencevurderinger på erhvervsuddannelserne2009 Hvordan gennemfører og bruger erhvervsuddannelserne realkompetencevurderinger? Læs mere
RAPPORTDansens Hus - ordningen "Dans for børn" - evaluering af samarbejdet mellem kommuner og institutioner2009 EVA har evalueret forsøgsordningen Dans for Børn andet år med særligt fokus på kontakten og samarbejdet mellem kommuner og institutioner. Læs mere
RAPPORTFrafald på grundforløbet på de merkantile erhvervsuddannelser2009 EVA har undersøgt, hvilke unge der i særlig grad er i risiko for at falde fra på grundforløbet af de merkantile erhvervsuddannelser. Læs mere
RAPPORTEvaluering af Team Danmarks ordning med forlængede ungdomsuddannelser2009 EVA har undersøgt, hvordan Team Danmarks tilbud inden for ungdoms- og erhvervsuddannelser fungerer i praksis. Læs mere
RAPPORTAlsidig udvikling2009 Hvad betyder elevens alsidige udvikling? Og hvordan bliver denne helt centrale del af folkeskolens formålsparagraf omsat i folkeskolens hverdag? Læs mere
GUIDEBedre udbytte af it i skolen - Guide til selvevaluering2009 Få inspiration til, hvordan du som lærer eller skoleleder kan gennemføre et selvevalueringsforløb, der hjælper til at forbedre udbyttet af it i undervisningen og på skolen. Læs mere