EVA undersøgerLedelse af undervisning og læring i folkeskolen Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som skoleleder kan udvikle din ledelse af undervisning og læring i folkeskolen. Læs mere
EVA undersøgerOvergangen fra grundskole til ungdomsuddannelse Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som udskolingslærer på en folkeskole kan forberede dine elever til en ungdomsuddannelse Læs mere
EVA undersøgerGrønlands folkeskole Find vores udgivelser, hvor du som uddannelsesplanlægger kan få inspiration til at udvikle Grønlands folkeskole. Rapporten er både på dansk og på grønlandsk. Læs mere
EVA undersøgerFolkeskolens organisering af udskolingen i linjer og hold Find vores udgivelser om, hvordan folkeskoler organiserer udskolingen i linjer og hold. Få inspiration til, hvordan du som skoleleder kan styrke de ældste elevers motivation og udbytte af undervisningen med de to organisationsformer. Læs mere
temaUddannelsesparathedsvurderinger Find vores udgivelser om, hvordan ordningen med uddannelsesparathedsvurderinger (UPV'er) af de ældste elever fungerer. Få fx indsigt i praktikere og elevers erfaringer med vurderingerne, og hvorvidt UPV'erne bidrager til, at flere unge bliver klar til en ungdomsuddannelse. Læs mere
EVA undersøgerSkoleudvikling i Chicago Formålet med projektet er at stimulere til skoleudvikling i Danmark ved at formidle erfaringer og viden om skoleudvikling i Chicago med særligt henblik på professionelle skolemiljøer, lærernes kompetenceudvikling og skoleledelse. Læs mere
EVA undersøgerIdræt i folkeskolen Idræt i folkeskolen balancerer mellem at være et rekreativt fag og et fag med en række ambitiøse faglige mål. Formålet med evalueringen er at identificere og vurdere de faktorer, der påvirker udviklingen af fagets faglighed. Læs mere
ProjektUndersøgelse af undervisningsdifferentiering 2004 Her finder du EVAs evaluering fra 2004 om undervisningsdifferentiering i folkeskolen. Læs mere
EVA undersøgerEvalueringen af den internationale dimension i folkeskolen Siden 1993 har det været forventet, at den internationale dimension indgår som et element i al undervisningsaktivitet i folkeskolen. Målet med denne evaluering er at identificere og vurdere betydningen af inddragelsen og udviklingen af den internationale dimension i undervisningen. Læs mere
EVA undersøgerFaget engelsk i grundskolen Evalueringen omfatter den obligatoriske undervisning i engelsk på 4.-9. årgang. Formålet er at belyse kvaliteten i den pædagogiske praksis samt rammer og vilkår der fremmer og hæmmer elevens læring. Læs mere