RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
ArtikelHvis eleverne skal have bedre feedback, har lærerne brug for kollegial sparring Lærerne på erhvervsuddannelserne vil gerne være bedre til at give eleverne feedback. De efterspørger en mere nærværende ledelse og mere kollegial sparring. Læs mere
RapportElevtrivsel på de gymnasiale uddannelser2019 Mange elever oplever svære perioder i gymnasiet, og elever der ikke trives har svært ved at rykke sig fagligt. Det er en helt central opgave for gymnasierne at skabe læringsmiljøer og lærer-elevrelationer, der fremmer elevernes faglige og sociale trivsel. Læs mere
DEBATGod undervisning fortjener højere status på universiteterne I andre nordiske lande har man ændret i incitamenterne for at sikre, at de universitetsansatte tager undervisningsopgaven mere alvorligt. Det bør Danmark lade sig inspirere af. Læs mere
VidensnotatUndervisningsdifferentiering i erhvervsuddannelse2018 Få her en række væsentlige pointer fra litteraturen om undervisningsdifferentiering i erhvervsuddannelserne. Læs mere
UdviklingsredskabArbejd med undervisningsdifferentiering i EUD2018 Brug redskabet til at udvikle jeres praksis med at differentiere undervisningen. Læs mere
PLAKATEn differentieret undervisning favner elevernes forskellige forudsætninger og potentialer 2018 Få her pointerne fra vidensnotatet Undervisningdifferentiering i erhvervsuddannelserne som en plakat Læs mere
DebatEt gymnasium uden karakterer - vejen til bedre trivsel for de unge? Gymnasieelever er blevet mere karakterfokuserede end tidligere, og det store fokus på karakterer kan virke hæmmende for både den faglige udvikling og elevernes trivsel. Læs mere