projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
ProjektUndervisning i udskolingen Udskolingen er andet og mere end en overgang til ungdomsuddannelse. Det er tre vigtige skoleår, der hver især lægger op til, at alle elever gennemgår en faglig, social og personlig udvikling. På denne side har vi samlet vores viden om undervisningspraksis i udskolingen. Læs mere
ProjektGruppearbejde i folkeskolen Danmark er et af de OECD-lande, hvor eleverne oftest arbejder i grupper. Alligevel kan det være vanskeligt for både lærere og elever at få gruppearbejde til at fungere godt i praksis. Læs mere
ProjektGymnasiale karakterers betydning for frafald Find EVA's udgivelser om sammenhængen mellem studerendes gymnasiale karakterer og frafald på henholdsvis universiteterne, professionshøjskolerne og erhvervsakademierne. Læs mere
ProjektKarakterer i specifikke fag som optagelseskriterie Find viden om hvilken betydning karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet Læs mere
PROJEKTKvote 2 Find udgivelser, artikler og viden om kvote 2. Hvor mange optages via kvote 2? Hvad kendetegner de studerende optaget via kvote 2? Og hvilke ansøgningsformer er de mest almindelige? Læs mere
ProjektÅben skole Hvordan indgår eksterne samarbejdspartnere og læringsmiljøer i skolernes hverdag? Og hvordan kan den åbne skole bidrage til at gøre undervisningen bedre, mere motiverende og mere varieret? Læs mere
ProjektElevernes oplevelse af skoledag og undervisning Hvordan oplever elever på mellemtrinnet og i udskolingen deres skoledag? Og hvad gør dagen og undervisningen god eller mindre god? Undersøgelsen her går i dybden med elevernes perspektiv på skoledagen og undervisningen efter reformen. Læs mere
ProjektViden om undervisningsdifferentiering i grundskolen Få viden og inspiration til at lykkes med en differentieret undervisning i grundskolen. Læs mere
ProjektErhvervsuddannelse for voksne Se udgivelser og status over voksensporet på erhvervsuddannelserne efter reformen fra 2015. Få inspiration til, hvordan du som vejleder, lærer eller leder på en erhvervsskole kan lave et effektivt eftersyn af realkompetencevurderinger af jeres ansøgere til voksenuddannelse. Læs mere