InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
RapportEkspertvurdering af fagligt niveau på pædagoguddannelsen2021 Ekspertvurderingen er en del af Uddannelses- og Forskningsministeriets samlede evaluering af pædagoguddannelsen. Rapporten afdækker videngrundlag og det faglige niveau på pædagoguddannelsen på baggrund af vurderinger af kompetencemål, litteraturlister og bachelorprojekter. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETBørn lærer af hinanden 2014 Børn udvikler sig socialt, emotionelt og kognitivt, når de samarbejder. Men vi er ikke altid gode nok til at understøtte børnenes samarbejde i de pædagogiske aktiviteter. Det betyder, at både børn og voksne går glip af vigtige erfaringer, lyder det fra forsker Lone Svinth. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere
RAPPORTPraktikvejledning på pædagoguddannelsen2014 EVA har undersøgt kvaliteten af de pædagogstuderendes praktikvejledning med særligt fokus på praktikvejledernes forudsætninger og formelle kompetencer. Læs mere
NOTATEt nedslag i praktikken på pædagoguddannelsen2014 EVA har indsamlet en række oplysninger om den årgang af pædagogstuderende, der var i 3. praktikperiode i efteråret/vinteren 2013. Undersøgelsen omhandler i alt 1631 studerende, og de indhentede oplysninger vedrører de studerendes specialiseringer og praktiksteder. Læs mere
RAPPORTAMU som springbræt til fortsat uddannelse2012 EVA har undersøgt, hvilken rolle AMU spiller i forhold til kortuddannedes fortsatte uddannelse. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurdering af AMU i 20112011 EVA har undersøgt virksomheders brug af og tilfredshed med udbuddet af arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) i forhold til deres medarbejderes behov for efteruddannelse. Læs mere