INSPIRATIONForældresamarbejde om børneperspektiver i læringsmiljøet2017 Få inspiration til forældresamarbejdet om børneperspektiver i læringsmiljøet - for ledere og medarbejdere i dagtilbud. Læs mere
TemaAMU AMU spiller en central rolle i at udvikle ufaglærte og faglærtes arbejdsmarkedsrettede kompetencer. Få bl.a. indblik i, hvordan AMU dækker virksomhedernes kompetencebehov Læs mere
TEMAEvalueringskultur i dagtilbud Få viden om og inspiration til, hvordan du som pædagogisk leder og medarbejder kan arbejde med en evaluerende pædagogisk praksis i dagtilbud. Læs mere
RAPPORTFeedback som en integreret del af undervisningen – en vidensopsamling2017 Hvad der har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Og hvordan lærerne kan arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen? Det ser denne vidensopsamling ser på. Læs mere
PLAKAT4 elementer i god feedback2017 Hvad er god feedback? På tværs af seks deltagende skoler fremhæver lærere, elever og ledere fire feedbackelementer, der er særligt virkningsfulde i at understøtte gymnasieelevernes læring bedst muligt. Læs mere
ARTIKEL FRA TIDSSKRIFTSmåbørnsperspektiver2017 EVA's undersøgelse af pædagogisk arbejde med børneperspektiver har vist, at visuelle, spatielle og fysiske metoder kan bidrage til at få indblik i også de yngste børns perspektiver på lige fod med traditionelle verbalt orienterede metoder. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurderinger af AMU i 20152015 EVA har undersøgt virksomhedernes vurdering og brug af AMU. Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurdering af AMU i 20112011 EVA har undersøgt virksomheders brug af og tilfredshed med udbuddet af arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) i forhold til deres medarbejderes behov for efteruddannelse. Læs mere