RapportVurdering af Master of Business Administration på Niels Brock2024 Denne rapport indeholder en vurdering af Master of Business Administration på Niels Brock. Læs mere
InspirationskatalogSPS til elever i oplæring. Inspiration til ledere og støttegivere på erhvervsskoler2024 Inspirationsmaterialet giver indblik i, hvorfor og hvordan man som erhvervsskole kan sætte oplæring på dagsordenen på ens skole. Materialet beskriver blandt andet, hvad der kendetegner god støtte for elever i oplæring. Læs mere
InspirationsmaterialeSprogvurdering og sprogstimulering i dagtilbud2023 Dette materiale inspirerer til forskellige former for systematisk samarbejde, der bedst muligt understøtter børnenes sproglige udvikling. Læs mere
InspirationskatalogInspirationskatalog: Virkningsfuld rekruttering af VEU-kursister2024 I dette inspirationskatalog får du indblik i fire lovende indsatser for rekruttering af VEU-kursister. Læs mere
RapportVirkningsfuld rekruttering af VEU-kursister2024 En kortlægning og evaluering af rekrutteringsindsatser til almen og erhvervsrettet VEU. Læs mere
MinianalyseUddannelsers geografiske placering og studerendes studievalg2024 I 2021 indgik regeringen og et bredt flertal en aftale om flere og bedre uddannelsesmuligheder i hele Danmark, der bl.a. skal sørge for, at flere uddannelser er tilgængelige for unge, der ikke bor i eller nær de store studiebyer. Læs mere
FaktaarkHvad ved vi om unges valg af studie og kvote 2?2024 Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har lavet en lang række undersøgelser af, hvad der ligger bag studerendes valg af videregående uddannelser, og hvorfor de i stigende grad fravælger nogle uddannelser. Vi har også undersøgt, hvad der særligt kendetegner studerende, der er optaget via kvote 2. Læs mere
RapportVurdering af BSc International Business Management på IBA Kolding2024 Denne rapport indeholder en vurdering af Bachelor of Science (BSc) International Business Management på IBA Kolding, som udbydes i samarbejde med Coventry University (CU). Læs mere
MAGASINKøn og deltagelsesmuligheder2024 Magasinet bringer nyt fra forskning om betydningen af køn i dagtilbud og giver bud på, hvordan pædagogisk personale kan arbejde for, at alle børn tilbydes lige deltagelsesmuligheder – uafhængigt af deres køn. Læs mere
RapportElevers udbytte, foreløbig effekt og status på implementering af FGU2024 Denne rapport er den tredje i evaluerings- og følgeforskningsprogrammet for den forberedende grunduddannelse (FGU). Rapporten sætter fokus på elevernes udbytte samt foreløbige effekter af reformen Aftale om bedre veje til uddannelse og job og følger op på udviklingen i implementering af Læs mere