Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
FondsprojektRekruttering af pædagoger til daginstitutioner I dag oplever mange af landets daginstitutioner udfordringer med at rekruttere pædagoger. En ny undersøgelse, som EVA har udarbejdet med støtte fra Velfærds- og Forskningsfonden for Pædagoger, viser, hvor problemerne er størst, og hvad professionshøjskoler og kommuner gør for at afhjælpe udfordringen. Læs mere
ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
RapportEffekten af voksenlærlingeordningen på tilgangen til erhvervsuddannelser2023 Er der en kausal sammenhæng mellem ændringer i tilskudsniveauet i voksenlærlingeordningen på den ene side og tilgang, frafald og gennemførelse på erhvervsuddannelserne for ufaglærte i målgruppen på den anden side? Dette spørgsmål har EVA besvaret i denne rapport. Læs mere
ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere
RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
AnalyseCovid-19 har sat skub i eud-lærernes brug af digitale teknologier2022 Denne analyse giver indblik i, hvilken betydning nedlukningen ifm. covid-19-pandemien har haft for lærernes brug af digitale teknologier på ungdomsuddannelserne. Læs mere
ProjektDigitale teknologier på ungdomsuddannelser efter corona I foråret 2020 sendte covid-19 den samlede uddannelsessektor ud i et gigantisk digitalt eksperiment, hvor undervisningen fra den ene dag til den anden skulle foregå virtuelt. I denne undersøgelse ser EVA på, hvilken betydning nedlukningen ifm. Læs mere
MagasinMagasin om gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning I dette magasin formidler Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en række gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning i coronatiden. Vi håber, at magasinet kan give dig et indblik i en hel særlig tid for lærerne på de gymnasiale uddannelser. Hvis du selv er lærer, kan du måske spejle dig i andre læreres oplevelser og erfaringer – og måske kan magasinet inspirere til refleksioner over, hvilken plads de digitale teknologier kan få i den fysiske undervisning i fremtiden. Læs mere
MagasinVirtuel undervisning i gymnasiet2021 Hvordan har det været at være gymnasielærer under coronanedlukningen? Og hvad fra den virtuelle undervisning kan vi bringe med os over på den anden side af Covid-19? I dette magasin får du indblik i en række gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning. Læs mere