EVA TEMABørn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere
RapportKortlægning af obligatorisk læringstilbud 2021 Denne kortlægning afdækker kommunernes foreløbige erfaringer med obligatorisk læringstilbud. Kortlægningen indeholder bl.a. en opgørelse af antallet af børn i obligatorisk læringstilbud og dagtilbudslederes erfaringer med den konkrete tilrettelæggelse. Læs mere
Skriftlig evaluering af læreplanenSpørgsmål til evaluering af arbejdet med den pædagogiske læreplan- PDF2021 Her kan du finde en PDF-version af skabelonen, der kan hjælpe jer til at udarbejde den skriftlige evaluering af jeres arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
EvalueringVisuelt overblik over evaluering af arbejdet med den pædagogiske læreplan2021 ”Visuelt overblik” illustrerer evalueringsprocessen koblet med gode råd til ledere om evalueringskultur. Læs mere
Skriftlig evaluering af arbejdet med læreplanenSkrivbar skabelon til skriftlig evaluering af arbejdet med læreplanen2021 I kan skrive og indsætte billeder direkte i skabelonen, der afspejler de lovmæssige krav til evalueringen. Læs mere
InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
InspirationDialogkort til podcastserien BØRNEHØJDE - om evalueringskultur2020 Brug dette dialogkort til i fællesskab at reflektere over, hvordan I kommer godt videre med evaluering og udvikling hos jer. Dialogkortet hører til podcastserien BØRNEHØJDE og tager udgangspunkt i pointer fra temaet om evalueringskultur. Læs mere
Power Point7 hovedresultater af undersøgelsen af faglig kompetenceudvikling i dagtilbud2020 Få de syv hovedpointer fra undersøgelsen ”Faglig kompetenceudvikling i dagtilbud", som ser på, hvilken form for kompetenceudvikling pædagogisk personale efterspørger. Resultaterne identificerer, hvilke medarbejdere man bør være opmærksom på, når kompetenceudviklingsaktiviteterne planlægges. Læs mere
Power Point14 hovedresultater af undersøgelse af pædagogisk praksis og faglig overbevisning2020 Få de 14 vigtigste pointer fra undersøgelsen "Pædagogisk praksis og faglig overbevisning" fremstillet på en overskuelig og kortfattet måde. Undersøgelsen ser på den faglige overbevisning og pædagogiske praksis i daginstitutioner og i dagplejen, som det så ud, før lovgivningen om den styrkede pæ Læs mere
RapportPædagogisk praksis og faglig overbevisning. Anden afrapportering fra Viden om Praksis – OECD’s dagtilbudsundersøgelse 20182020 Rapporten belyser pædagogisk praksis og faglig overbevisning i dagtilbud. Den ser også på ledelse og tilsyn af samt evalueringskultur i dagtilbud. Undersøgelsen bygger på data fra før, lovgivningen om den styrkede pædagogiske læreplan (SPL) trådte i kraft 1. Læs mere