HÆFTEKvalitetsarbejde på erhvervsskoler - Erfaringer og perspektiver2006 hæftet giver inspiration til erhvervsskolerne i deres fortsatte kvalitetsarbejde. Læs mere
EVA undersøgerSkoleledelse i folkeskolen Fokus for denne evaluering er, hvordan skolelederen forstår og løser sin samlede opgave. Læs mere
RAPPORTSkoleledelse i folkeskolen2006 Evalueringen undersøger de strukturelle og holdningsmæssige rammer og vilkår skolelederen er underlagt, og hvordan de påvirker skolelederens mulighed for at lede skolen. Desuden afdækker evalueringen hvordan skolelederen løfter sin samlede ledelsesopgave. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer Formålet med evalueringen er at belyse den pædagogiske praksis, når faghæftets mål bliver omsat til matematikundervisning, og at vurdere lærernes og skolernes indsatser for at udvikle elevernes funktionelle matematikfærdigheder. Læs mere
FOLDERMatematik på mellemtrinnet - kort om evalueringen 2006 Folderen indeholder nogle af de centrale fokuspunkter og anbefalinger fra evalueringsrapporten. Den vil således kunne anvendes i arbejdet med at udvikle kvaliteten af matematik i grundskolen. Læs mere
RAPPORTMatematik på grundskolens mellemtrin - skolernes arbejde med at udvikle elevernes matematikkompetencer 2006 Evalueringen vurderer arbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer i grundskolen med særlig fokus på mellemtrinnet. Den afdækker skolernes arbejde for at omsætte bestemmelserne om matematik i Fælles Mål til konkret undervisning og til kompetencer hos børnene. Læs mere
EVA undersøgerLæringsmiljøer i folkeskolen Evalueringen undersøger, hvordan skoler både under planlægning og i praksis arbejder med at etablere og udvikle læringsmiljøer for eleverne. Læs mere
FOLDERLæringsmiljøer i folkeskolen - resultater og redskaber2006 I folderen har vi samlet de mest centrale budskaber fra rapporten Læringsmiljøer i folkeskolen og bringer desuden en tjekliste, som I som ledere og lærere kan bruge som et aktivt redskab i jeres arbejde med at udvikle læringsmiljøet på skolerne. Læs mere
RAPPORTLæringsmiljøer i folkeskolen 2006 Evalueringen belyser, hvordan skoler planlægger, etablerer og udvikler læringsmiljøer, som fremmer elevernes udbytte af undervisningen. Evalueringen fokuserer på især fire forhold: skolens læringssyn, de fysiske rammer, undervisningens tilrettelæggelse og evalueringskultur på skolen. Læs mere
RAPPORTUddannelsesevaluering på Rytmisk Musikkonservatorium2006 Hvordan oplever de studerende, at undervisningen på Rytmisk Musikkonservatoriums opfylder målsætningerne i de nye studieordninger, der blev indført fra august 2004? Læs mere