RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
NyhedHvis eleverne skal have bedre feedback, har lærerne brug for kollegial sparring Lærerne på erhvervsuddannelserne vil gerne være bedre til at give eleverne feedback. De efterspørger en mere nærværende ledelse og mere kollegial sparring. Læs mere
TemaViden om - Erhvervsuddannelser "Viden om" formidler den aktuelle og mest relevante viden på uddannelsesområdet, så den er tilgængelig for praktikere. Viden om rummer flere produkter. bl.a. vidensnotater, udviklingsredskaber, plakater og power point. Her kan du finde alle vores Viden om på erhvervsuddannelsesområdet. Læs mere
TemaViden om - Gymnasiet "Viden om" formidler den aktuelle og mest relevante viden på uddannelsesområdet, så den er tilgængelig for praktikere. Viden om rummer flere produkter, bl.a. vidensnotater, udviklingsredskaber, plakater og power point. Her kan du finde alle vores Viden om på gymnasie-området. Læs mere
InterviewVejledere kan modvirke kønsstereotyper i unges uddannelsesvalg Tidligere specialestuderende hos EVA, Maria Thiemer har undersøgt, om vejledere ubevidst trækker på kønsstereotyper, når de vejleder unge. Læs mere
ArtikelKøn spiller en rolle, når unge vælger ungdomsuddannelse Særligt erhvervsuddannelserne, men også på de gymnasiale uddannelser, er der forskel på andelen af piger og drenge. Desuden griber piger og drenge uddannelsesvalget forskelligt an. Læs mere
RapportEvaluering af vejlednings- og opkvalificeringsindsatser i Majoriaq2019 Denne rapport indeholder en evaluering af hvordan og hvorvidt vejlednings- og opkvalificeringsindsatser i de grønlandske Majoriaq lever op til formålet om at styrke job- og uddannelsesparatheden blandt borgere, der har behov for det. Læs mere
ArtikelDe grønlandske Majoriaq-centre imødekommer kun delvist borgernes behov De grønlandske Majoriaq-centre har til formål at hjælpe borgere uden uddannelse eller job til at blive uddannelses- eller jobparate. Læs mere
RapportKøn og uddannelsesvalg i 9. klasse2019 I denne rapport stiller EVA skarpt på køn og de forskelle i uddannelsesvalg og overvejelser om uddannelsesvalg, som viser sig, når piger og drenge sammenlignes. Læs mere
NotatElevperspektiver på den specialpædagogiske støtte på ungdomsuddannelserne2019 Dette statusnotat formidler indledende pointer fra interviews med elever om den specialpædagogiske støtte (SPS), de modtager på deres ungdomsuddannelser. Fokus er på elevernes udbytte af støtten, samt hvilke forhold der har betydning for deres udbytte. Læs mere