ProjektEvaluering af holddannelse I dette projekt har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret et pilotforsøg med holddannelse i matematik på mellemtrinnet. Læs mere
ProjektOvergange i indskolingen Børn gennemgår flere overgange og skift i de første år af deres skoletid. De skifter fra børnehave til skole, mellem skole og skolefritidsordning (SFO) og fra et klassetrin og til det næste. Læs mere
ProjektPraktisk og varieret undervisning Hvordan kan en mere praktisk og varieret undervisning se ud? Og hvordan kan det styrke elevernes motivation og faglige udbytte? Dette har EVA undersøgt. Læs mere
ProjektIndhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud Danmarks Evalueringsinstitut har i en spørgeskemaundersøgelse blandt lederne af landets fritids- og klubtilbud undersøgt indholdet og kvaliteten af de danske fritids- og klubtilbud. Læs mere
ProjektUndervisning af flersprogede elever Hvilke udfordringer og muligheder oplever lærere og vejledere, når lærerne underviser flersprogede elever i den almindelige undervisning? Det undersøger Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) i projektet her. Læs mere
projektSkoler og kommuners støtte til nyuddannede lærere Undersøgelser viser, at overgangen til lærerlivet kan opleves som hård og frustrerende, og som nyuddannet kan man have brug for hjælp til at lande godt i sit første lærerjob. Læs mere
ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere
ProjektMotiverende undervisning i udskolingen Hvordan gør man undervisningen i udskolingen mere motiverende for alle elever? Det spørgsmål er afsæt for dette projekt, som EVA har gennemført sammen med otte skoler for DLF og KL (under Fremfærd Børn). 15 lærerteams har arbejdet med at udvikle deres undervisning ved hjælp af aktionslæring. Læs mere
ProjektFolkeskolers arbejde med praksisfaglighed Hvordan og i hvilket omfang arbejder danske folkeskoler med praksisfaglighed? Det ser EVA på i denne kortlægning, der er gennemført for Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) Læs mere om projektet
ProjektEud 8/9 Hvilken betydning har eud 8/9 for elevernes læring, deltagelse i og gennemførelse af 9. klasse og søgning til erhvervsuddannelser? Vi samler her op på erfaringerne fra rammeforsøg med udskolingslinjer eud 8/9. Læs mere