Tema10. klasse Hvem er de unge, der vælger at gå i 10. klasse, og hvad bruger de skoleåret til? Her har vi samlet EVA's viden om det sidste skoleår. Læs mere
EVASådan blev EVA til I 1992 blev ”Evalueringscenteret” etableret med det formål at ”udvikle kvaliteten af uddannelse, undervisning og læring i Danmark. I 1999 blev navnet ændret til Danmarks Evalueringsinstitut og hele danskernes uddannelsesvej fra grundskole til ungdomsuddannelse over videregående og voksenuddannelse blev en del af EVA’s undersøgelsesfelt. I 2006 kom dagtilbudsområdet også med. Læs mere
EVASådan arbejder EVA EVA tilrettelægger undersøgelser og analyser, så de bygger på et klart undersøgelsesdesign, en grundig dataindsamling og analyse og en målrettet formidling. Vi indsamler, producerer og formidler viden, så den er til gavn for beslutningstagere og praktikere. Læs mere
EVADet arbejder EVA for EVA arbejder for at udvikle kvaliteten af uddannelse, undervisning og læring i det danske uddannelses- og dagtilbudssystem. Læs mere
TemaGymnasiereform 2017 Gymnasiereformen fra 2017 har som sine væsentligste elementer at styrke elevernes faglighed, give bedre og kortere grundforløb og mere fokuserede studieretninger. Vi samler her materiale med relevans for gymnasiernes arbejde med reformen. Læs mere
temaGod undervisning på EUD God undervisning på erhvervsuddannelser: Skal elever blive så dygtige, som de har potentiale til, er det vigtigt med en god og differentieret undervisning. Ikke mindst i grundforløbet på erhvervsuddannelserne. Få inspiration på siden her. Læs mere
EVAPrivatlivspolitik Vi opbevarer dine personlige oplysninger sikkert og fortroligt, uanset om personoplysningerne er indsamlet i forbindelse med vores evalueringer og undersøgelser eller via hjemmesiden her. Læs mere
temaIt og digitalisering i EUD Hvordan bruger erhvervsuddannelserne it i undervisningen? Hvordan kan lærere bruge digitale teknologier til at differentiere undervisningen? Og hvilke digitale kompetencer er der behov for, at eleverne udvikler i løbet af deres erhvervsuddannelse? Læs mere