ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
ArtikelEn god evalueringskultur i dagtilbud skaber kvalitet for både børn og personale En minianalyse fra EVA undersøger, hvordan der arbejdes med evaluering på personalemøder og kan være med til at inspirere til at udvikle egen praksis. Læs mere
Fra EVA TEMAForskere: Derfor skal fokus være på børnefællesskabet i opstarten Ny undersøgelse fra EVA peger på, at mere faglig opmærksomhed fra ledelsen og en tættere forældredialog kan styrke opstarten for alle børn. Desuden foreslår to forskere mere fokus på relationen mellem det nye barn og børnegruppen. Læs mere
EvalueringskulturEvaluering af arbejdet med læreplanen Skabelon til skriftlig evaluering og visuel oversigt til at understøtte dagtilbuds arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan Læs mere
PodcastLyt til podcastserien BØRNEHØJDE NYE AFSNIT om mad og måltider i BØRNEHØJDE! Forskere og pædagogisk personale fortæller om smagens betydning for børns udvikling, om forældreinddragelse, og hvordan man kan give plads til både legesyge Pippi og opdragende Emma Gad i sin mad- og måltidspædagogik. Læs mere
ArtikelNyt skoleår: Grib elevernes lærelyst og motivation Efter en lang sommerferie glæder mange elever sig til at komme i skole igen. Læs mere
EVA UNDERSØGERGod dokumentationspraksis i dagtilbud En god dokumentationspraksis i daginstitutionernes hverdag kan både bidrage til en gunstig implementering af den styrkede pædagogiske læreplan, men også en udbytterig evalueringskultur og en god løbende dialog med kommunen. Læs mere
Artikel3 ting enhver skoleleder bør vide om det professionelle læringsfælleskab Hvad kan I på jeres skole gøre for, at skolens team som en selvfølge drøfter pædagogiske spørgsmål helt tæt på undervisningen? Få en vejledning i dette hæfte, der baserer sig på 41 kommuners erfaringer med professionelle læringsfælleskaber. Læs mere
ArtikelElever på mellemtrin og i udskoling: ”God undervisning motiverer os” God undervisning og gode relationer til lærerne betyder meget for motivation og engagement hos eleverne på folkeskolens mellemtrin og i udskolingen. Det viser en ny undersøgelse fra EVA, som også giver indblik i, hvad eleverne forstår ved god undervisning. Læs mere
ArtikelDialogkort til evaluering af den pædagogiske praksis Følg dialogkortets tre trin til en bedre faglig dialog om jeres pædagogiske læringsmiljø, og hvad det betyder for børnene. Læs mere