MAGASINBakspejlet 2015 2015 Temaerne i Bakspejlet 2015 var middagslur, børneperspektiver, fysisk aktivitet, kulturmøder, didaktik i nuet, skolestart og børnenes undergrundskultur som udtryk for trivsel. Læs mere
MagasinBakspejlet Tema: Overgang fra børnehave til skole 2015 Temahæftet her indeholder introduktionen "En god skolestart bygger på samarbejde" og tre artikler om overgangen fra børnehave til skole. Læs mere
RAPPORTErfaringer og inspiration til det pædagogiske arbejde i vuggestuen 2015 Hvad er det pædagoger i vuggestuerne helt konkret gør, når de arbejder med de mindste børns trivsel, læring og udvikling? Læs mere
REDSKABStil skarpt på tilsyn2015 Få inspiration til, hvordan du som medarbejder i forvaltningen eller som ansvarlig for det pædagogiske tilsyn kan styrke jeres tilsyn med dagtilbud i kommunen. Læs mere
RAPPORTPædagogisk tilsyn2015 EVA har undersøgt kommunernes pædagogiske tilsyn med private og offentlige dagtilbud. Læs mere
RAPPORTNatur og naturfænomener i dagtilbud 2015 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud for børn arbejder med læreplanstemaet natur og naturfænomener. Læs mere
NOTATProfessionals seeking children's perspectives 2015 This one year study has been the first detailed exploration of the possibilities and challenges faced by pedagogues (early childhood practitioners) interested in seeking children’s perspectives by adapting the Mosaic approach so that it can be used in a Danish daycare context. Læs mere
FORSKNINGSOVERSIGTForskningsoversigt læring for 0-2-årige2015 Hvad viser nyere skandinavisk forskning om 0-2-åriges læring ? Læs mere
NOTATLanguage assessments in Danish early childhood education 2010 This paper on practices and effects from language assessments and languageinterventions in Danish early childhood education was presented at the International Congres for School Effectiveness and Improvement January 2010 Læs mere
RAPPORTStrategies for Development of Leadership in Daycare Centres and Schools2010 This paper is based on results from development projects and new understandings from training programmes and formal education within leadership. Læs mere