RAPPORTChildren's perspectives on language assessments 2011 EVA has conducted a study of children's perspectives on participating in language assessments at their daycare centre. Læs mere
MAGASIN Bakspejlet 20112011 Køn, forældresamarbejde, børneperspektiver, natur, sundhed, faglige netværk i dagplejen, ledelse og pædagogisk kvalitet, sprog og støttetimer og børn med diagnoser er temaerne i Bakspejlet 2011. Læs mere
FORSKNINGSKORTLÆGNINGForskningskortlægning 20092011 Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2009 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen) Læs mere
REDSKABFortællinger og evalueringsfællesskaber2011 Redskabet her rummer tre dele i et materiale, der understøtter og inspirerer til udviklingsorienterede dialoger i daginstitutioner og kommuner om kvalitet med afsæt i fortællinger om børns sproglige læring. Læs mere
RAPPORTDel 3: Kvalitetsrapporten - undersøgelse af kvalitetsrapportens betydning for praksis på skoler og i kommuner2011 Hvordan bruger kommuner og folkeskoler kvalitetsrapporter? Læs mere
EVA undersøgerEngelsksprogede uddannelser og undervisning Find vores udgivelser om, hvilke erfaringer I som erhvervsakademi og professionsbacheloruddannelse har med at udbyde uddannelser på engelsk, og få inspiration til hvordan I kan klare de udfordringer - eller se de muligheder - der er i det. Læs mere
RAPPORT Engelsksprogede uddannelser: Erfaringer fra erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser2011 Hvilke udfordringer og muligheder er der forbundet med at udbyde engelsksprogede uddannelser på erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelserne? Læs mere
RAPPORTNOQA Project 2009/2010 - Site visits as an evaluation method 2011 Det nordiske netværk for kvalitetssikring af videregående uddannelser, NOQA-landene, havde i 2009-10 et fælles projekt med fokus på institutionsbesøgets form, metode og funktion. EVA har skrevet projekterfaringerne fra de nordiske kvalitetssikringsinstitutioner. Læs mere
EVA undersøgerTosprogs-taskforce i grundskolen Find vores udgivelser om, hvordan Tosprogs-taskforcens har arbejdet med at styrke udviklingen af indsatser over for tosprogede elevers faglige niveau i fem samarbejdskommuner. Læs mere
RAPPORTEvaluering af MetodeLab2011 Har et todages kursus, kaldet MetodeLab, styrket lærernes forståelse af naturfaglige undersøgelsesmetoder som en integreret del af natur/teknikundervisningen? Og har kurset styrket deres undervisningskompetence i disse metoder? Læs mere