RAPPORTAMU som springbræt til fortsat uddannelse2012 EVA har undersøgt, hvilken rolle AMU spiller i forhold til kortuddannedes fortsatte uddannelse. Læs mere
ArtikelLegepladsen er ikke nok Turen på legepladsen eller i skoven kan ikke stå alene hvis man vil nå de stillesiddende børn. Pædagogernes indsats spiller derfor en central rolle i forhold til at løfte børnenes fysiske aktivitetsniveau. Læs mere
Artikel7 bud på god ledelse Indførelsen af område- og klyngeledelse ændrer dagtilbudsområdet radikalt i disse år, og god ledelse er ekstra vigtig for at få de nye strukturer til at fungere. Men hvad er god ledelse for landets dagtilbudsledere lige nu? Bakspejlet har bedt forsker og ph.d. Jørn Kjølseth Møller der er med på årets forskningskortlægning, om at komme med sine bud. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere
ProjektVirksomheders brug og vurdering af AMU Arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) er af afgørende betydning for opkvalificering af såvel faglærte og ufaglærte. I en række undersøgelser fra årene 2007, 2011 og 2015 har EVA undersøgt virksomheders brug og vurderinger af AMU. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurdering af AMU i 20112011 EVA har undersøgt virksomheders brug af og tilfredshed med udbuddet af arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) i forhold til deres medarbejderes behov for efteruddannelse. Læs mere