Gå til hovedindhold
Hjem
EVA

Main navigation

  • Dagtilbud for børn
  • Grundskole
  • Ungdomsuddannelse
  • Videregående uddannelse
  • Voksen- og efteruddannelse

Søg

Filtrér:

  • (-) Dagtilbud for børn
  • (-) Børns leg og læring
  • (-) Børns relationer og venskaber
  • Evalueringskultur i dagtilbud
  • Pædagogiske læreplaner
  • Pædagogisk ledelse
  • (-) Artikel
  • (-) Udgivelse
  • (-) 2012
  • (-) 2009
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2008
Børn der leger
Artikel

Legepladsen er ikke nok

Turen på legepladsen eller i skoven kan ikke stå alene hvis man vil nå de stillesiddende børn. Pædagogernes indsats spiller derfor en central rolle i forhold til at løfte børnenes fysiske aktivitetsniveau.
Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLET

Ikke alle elefanter bydes op

2009
Sociale børnelege som ”En elefant kom marcherende..” kan bekræfte den sociale orden i en børnegruppe og dermed virke stik imod hensigten om, at legen skal være inkluderende og skabe fællesskab. For nogle børn vælges aldrig, og dermed kan legene være med til cementere den sociale orden.
Læs mere
3 børn, der leger
Artikel

Ikke alle elefanter bydes op

Sociale børnelege som ”En elefant kom marcherende..” kan bekræfte den sociale orden i en børnegruppe og dermed virke stik imod hensigten om at legen skal være inkluderende og skabe fællesskab. For nogle børn vælges aldrig, og dermed kan legene være med til cementere den sociale orden.
Læs mere

Footer

  • Om EVA
    • Job hos EVA
    • Privatlivspolitik
    • Tilgængelighedserklæring
    • In English
  • Kontakt os
    • Medarbejderoversigt
    • Presserum
    • EVA's whistleblowerordning
  • Konsulentydelser
    • Evaluering & analyse
    • Proces & forandring
    • Rådgivning & sparring
Udgivelser
Gruppearbejde - seks veje til…
Hvilke unge får støtte til…
Tabelbilag B: STU og FGU’s…

Tilmeld Evas nyhedsbrev

Få EVA's nyheder i din mailboks.

Tilmeld
ØSTBANEGADE 55, 3. SAL | 2100 KØBENHAVN Ø | TLF. 35 55 01 01 | EVA@EVA.DK | EAN 5798000026100 | CVR 11869513

Footer social media

  • Email
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn