Gå til hovedindhold
Hjem
EVA

Main navigation

  • Dagtilbud for børn
  • Grundskole
  • Ungdomsuddannelse
  • Videregående uddannelse
  • Voksen- og efteruddannelse

Søg

Filtrér:

  • (-) Dagtilbud for børn
  • Grundskole
  • Ungdomsuddannelse
    • Erhvervsuddannelse
  • Videregående uddannelse
  • Voksen- og efteruddannelse
  • (-) Børns leg og læring
  • Børns relationer og venskaber
  • Evalueringskultur i dagtilbud
  • Forældresamarbejde
  • Overgange fra dagtilbud til skole
  • (-) Artikel
  • Udgivelse
  • (-) 2016
  • (-) 2009
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2015
  • 2014
  • 2012
  • 2008
2 drenge i daginstitution
Artikel

Giver voksenstyring læring?

Nogle gange vil man som pædagog have børnene til at løse en bestemt opgave eller gøre tingene på en bestemt måde. Men hvad betyder det for børnenes erfaringer og deres læring, at den voksne styrer aktiviteten i detaljer, og hvad kan pædagogen gøre, hvis børnenes engagement daler?
Læs mere
3 børn, der leger
Artikel

Ikke alle elefanter bydes op

Sociale børnelege som ”En elefant kom marcherende..” kan bekræfte den sociale orden i en børnegruppe og dermed virke stik imod hensigten om at legen skal være inkluderende og skabe fællesskab. For nogle børn vælges aldrig, og dermed kan legene være med til cementere den sociale orden.
Læs mere

Footer

  • Om EVA
    • Job hos EVA
    • Privatlivspolitik
    • Tilgængelighedserklæring
    • In English
  • Kontakt os
    • Medarbejderoversigt
    • Presserum
    • EVA's whistleblowerordning
  • Konsulentydelser
    • Evaluering & analyse
    • Proces & forandring
    • Rådgivning & sparring
Udgivelser
Tilgængeliggjort modul om leg
Frafald og studieskift på de…
Praktikvirksomheders…

Tilmeld Evas nyhedsbrev

Få EVA's nyheder i din mailboks.

Tilmeld
ØSTBANEGADE 55, 3. SAL | 2100 KØBENHAVN Ø | TLF. 35 55 01 01 | EVA@EVA.DK | EAN 5798000026100 | CVR 11869513

Footer social media

  • Email
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn