VURDERINGGenvurdering af Master of Science in International Business and Management på Niels Brock2021 Vurdering af ikke-godkendte uddannelser og kurser på statslige uddannelsesinstitutioner. Læs mere
TEMAInternationale uddannelser Her finder du EVA's vurderinger af uddannelser og kurser, der kan danne grundlag for opholdstilladelse i Danmark. Du finder også EVA's undersøgelser af, hvad det betyder for kvaliteten af undervisningen på forskellige kandidatuddannelser, at den foregår på engelsk. Læs mere
AnalyseVi skal ikke tale obligatorisk erhvervspraktik til alle. Vi skal tale meningsfuld erhvervspraktik til alle Erhvervspraktikken er på dagsordenen – og med god grund. Hvis vi vil have flere unge i gang med en erhvervsuddannelse, er en udbredelse af erhvervspraktikken i folkeskolen et rigtigt godt sted at starte. Læs mere
TEMAAktiviteter og læring Aktiviteter og læring er en del af læringsmiljøet i danske dagtilbud. Siden her giver inspiration til det pædagogiske arbejde med børns læring i hverdagen. Læs mere
RapportVirksomheders brug og vurderinger af AMU i 20212021 Denne rapport handler om virksomheders brug og vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) med særligt henblik på, hvordan dette har udviklet sig fra 2007 til 2021. Udviklingen er særlig interessant at følge med hensyn til udviklingen fra 2019 til 2021. I den periode har en række tiltag været iværksat i forlængelse af VEU-trepartsaftalen fra 2017 med henblik på at styrke aktiviteten i og kvaliteten af AMU. Læs mere
RapportAMU-udbydernes vurderinger af VEU-trepartsaftalen fra 20172021 Hvordan vurderer AMU-udbyderne betydningen af en række elementer fra VEU-trepartsaftalen fra 2017? Læs bl.a. om udbudsstruktur, prøver, forhøjet VEU-godtgørelse og hvordan COVID-19-situationen har påvirket efterspørgslen på AMU. Læs mere
RapportSlutevaluering af forsøg med VEU-godtgørelse ved op til fuld fjernundervisning i AMU2021 Slutevaluering af forsøget med VEU-godtgørelse ved deltagelse i AMU, hvor mere end tre fjerdedele af undervisningen er tilrettelagt som fjernundervisning. Læs mere
DebatEVA: Her er de mest grundlæggende problemer ved UPV’en, som der bør tages hånd om En ændring af UPV’en bør forholde sig til, om vurderingen af elevernes personlige og sociale kompetencer stadig skal være en adgangsbillet for, at eleven kan komme ind på den ungdomsuddannelse, hun ønsker. Læs mere
NotatAMU som indgang til styrkede basale færdigheder2021 I dette notat kan du læse om EVA's undersøgelse af udviklingen i aktiviteten på AMU-kurser målrettet styrkede læse-, skrive- og regnefærdigheder fra 2008 til 2019. Læs mere
ProjektAMU og basale færdigheder Mange danskere har svært ved at læse, skrive og regne. Det er en udfordring for den enkelte, men også for arbejdsmarkedet og samfundet, som i stigende grad efterspørger faglært arbejdskraft. Læs mere