EVA undersøger Uddannelsesvalget for unge med ikke-vestlig herkomst Vi har samlet EVA's viden om, hvordan unge med ikke-vestlig herkomst ser på deres videre uddannelse og sig selv, når de går i 8. klasse. Læs mere
ProjektÅben skole Hvordan indgår eksterne samarbejdspartnere og læringsmiljøer i skolernes hverdag? Og hvordan kan den åbne skole bidrage til at gøre undervisningen bedre, mere motiverende og mere varieret? Læs mere
ProjektElevernes oplevelse af skoledag og undervisning Hvordan oplever elever på mellemtrinnet og i udskolingen deres skoledag? Og hvad gør dagen og undervisningen god eller mindre god? Undersøgelsen her går i dybden med elevernes perspektiv på skoledagen og undervisningen efter reformen. Læs mere
PROJEKTUnges valg af 10. klasse Her finder du EVA's udgivelser om unges valg af 10. klasse. Du får indblik i bevæggrundene, der ligger bag de unges valg, og hvad der kendetegner de unge, som vælger 10. klasse. Læs mere
ProjektViden om undervisningsdifferentiering i grundskolen Få viden og inspiration til at lykkes med en differentieret undervisning i grundskolen. Læs mere
ProjektEvaluering af 7-trins-skalaen EVA kortlægger og analyserer karaktergivningen efter 7-trins-skalaen og undersøger udviklingen i karaktergivningen siden karakterskalaens implementering. Karaktergivningen i både grundskole, gymnasiale uddannelser og videregående uddannelser er i fokus. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere