RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
NotatStore kommunale forskelle i opkvalificering af flygtninge2019 EVA har undersøgt i hvor høj grad kommuner bruger arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) til at opkvalificere nyankomne flygtninge, og om der er sammenhæng mellem flygtninges deltagelse i AMU og beskæftigelse. Læs mere
RapportKøn og uddannelsesvalg i 9. klasse2019 I denne rapport stiller EVA skarpt på køn og de forskelle i uddannelsesvalg og overvejelser om uddannelsesvalg, som viser sig, når piger og drenge sammenlignes. Læs mere
RapportUddannelsesvalg i 9. klasse2019 Når unge i 9. klasse skal vælge ungdomsuddannelse eller 10. klasse, har overvejelser over fremtidsmuligheder og identitet stor betydning. Det viser en ny undersøgelse, hvori Danmarks Evalueringsinstitut har undersøgt de unges valg af ungdomsuddannelse eller 10. klasse fra de unges eget perspektiv. Læs mere
RapportVirksomheders brug og vurderinger af AMU i 20192019 Denne rapport beskriver virksomhedernes brug og vurderinger af AMU i 2019, og hvordan dette har udviklet sig siden 2007. Undersøgelsen bygger på en survey, som er den fjerde i en række surveys gennemført i årene 2007, 2011, 2015 og nu i 2019. Læs mere
infografikSådan ser de unge på erhvervsuddannelser og gymnasiet efter 9. klasse2019 Få et faktuelt overblik, hvilke bevæggrunde de unge har til at vælge ungdomsuddannelse efter 9. klasse. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Faglig ledelse 2019 Den styrkede pædagogiske læreplan sætter en ny dagsorden for ledelse på dagtilbudsområdet. EVA TEMA giver lederen input og inspiration fra forskere og andre praktikere til at være en stærk navigatør af sit dagtilbud. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETFortæl en historie2013 Læringshistorie, praksisfortælling, metafortælling – der er forskellige måder at arbejde med at få hverdagens situationer frem i lyset på. Bakspejlet har samlet et udpluk af erfaringer med at arbejde med fortællinger. Læs mere
RAPPORTAMU som springbræt til fortsat uddannelse2012 EVA har undersøgt, hvilken rolle AMU spiller i forhold til kortuddannedes fortsatte uddannelse. Læs mere