ArtikelDet sker der, når en 1.g-klasse får karakterfri i et år Arbejdet med karakterfrihed indebærer en kulturændring for både lærere og elever, viser forsøg med karakterfri 1. g. Læs mere
POWER POINTPædagogisk ledelse - til EUD2017 Få her viden om pædagogisk ledelse som powerpoint. Disse powerpoint er målrettet erhvervsskolerne Læs mere
DEBATNye praktikforløb i erhvervsuddannelserne risikerer at koste eleverne deres faglighed I dag foregår mange unges praktikforløb i flere virksomheder i kortere perioder. Det efterlader de unge med et stort ansvar for selv at sørge for, at de lærer det, de skal. I sidste ende får det konsekvenser for, hvor dygtige faglærte der kommer ud på arbejdsmarkedet. Læs mere
ArtikelRisiko for færre kloge hænder Mindre dygtige faglærte kan være resultatet af korte uddannelsesaftaler på erhvervsuddannelserne. Erhvervsskoler er parate til at tage større ansvar for at sikre sammenhæng i elevers praktik, men mener, at virksomhederne fortsat har ansvar for kvaliteten. Læs mere
temaPraktik på erhvervsuddannelserne Vil vi have dygtige faglærte, skal vi have gode erhvervsuddannelser: Der skal være kvalitet og progression i praktikken, og den enkelte elevs praktik- og skoleperioder skal spille godt sammen i. Få indblik i, hvad der skal til. Læs mere
ArtikelLærlinge i korte praktikaftaler har for stort ansvar for sammenhængen i deres uddannelse Lærlinge, som har flere korte praktikforløb hos forskellige virksomheder, står ofte selv med en for stor del af ansvaret for progressionen i deres egen læring og for at skabe sammenhæng i deres praktikforløb. Læs mere
RapportEvaluering af korte uddannelsesaftaler i erhvervsuddannelserne2017 Hvordan påvirker de korte praktikaftaler kvaliteten i praktikken på erhvervsuddannelserne? Læs mere
TEMADigitalisering i gymnasiet Hvordan bruger gymnasier digitale teknologier i undervisningen? Hvordan sikrer man, at eleverne får et fagligt udbytte af de digitale teknologier? Her får du et overblik over EVA's viden om den digitale undervisning i gymnasiet. Læs mere
RAPPORTFeedback som en integreret del af undervisningen – en vidensopsamling2017 Hvad der har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Og hvordan lærerne kan arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen? Det ser denne vidensopsamling ser på. Læs mere
ARTIKELSådan bliver feedback en del af undervisningen Feedback kan styrke elevernes udvikling og faglige udbytte, men ikke alle former for feedback er lige virkningsfulde i forhold til at understøtte elevernes læring. Det fremgår af en ny vidensopsamling fra EVA. Læs mere