RapportKompetenceudvikling i praksis 2.02021 Afsluttende evaluering af projektet 'Kompetenceudvikling i praksis' i Guldborgsund Kommune og Lolland Kommune, som er støttet af A.P. Møller Fonden. Læs mere
FAKTAFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2021 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen gennemført i 2020 for alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Evalueringen tegner et overordnet billede af, at der er tydelig fremdrift i skolernes implementering af reformen. Læs mere
FAKTAFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket skriftlighed2021 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen gennemført i 2020 for alle fire gymnasiale uddannelser med fokus på styrket skriftlighed. Læs mere
RAPPORTGymnasiereformen følgeforskningsprogram 5. delrapport2021 Rapporten giver en status over foreløbige resultater og implementeringen af reformen samt en dybdegående evaluering af foreløbige resultater og implementeringen af de indsatser, som skal styrke elevernes skriftlige kompetencer. Læs mere
HæfteEn tryg start i vuggestue og dagpleje - viden og inspiration til praksis2021 I dette inspirationshæfte får det pædagogiske personale input til, hvordan de kan være med til at give børnene en god start i dagpleje/vuggestue. Der stilles skarpt på, hvad der skal til, for at barnet føler sig trygt og får tilknytning, og hvordan forældrene bliver trygge ved samarbejdet med dagtilbuddet. Læs mere
RapportBørns start i vuggestue og dagpleje2021 Rapporten giver viden om, hvordan dagtilbud arbejder med overgangen fra hjem til dagtilbud for de yngste børn. Den bygger på interviews med vuggestuer, dagplejere, forældre, sundhedsplejersker og pædagogiske konsulenter. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere