INSPIRATIONForældresamarbejde om børneperspektiver i læringsmiljøet2017 Få inspiration til forældresamarbejdet om børneperspektiver i læringsmiljøet - for ledere og medarbejdere i dagtilbud. Læs mere
GUIDEMåling af børns sproglige kompetencer og udvikling i dagtilbud - en guide til sprogvurderingsredskaber2018 REVIDERET UDGAVE: EVA har gennemgået og vurderet seks konkrete sprogvurderingsredskaber med udgangspunkt i guidens 10 spørgsmål. Gennemgangen af hvert redskab indledes med en sammenfatning af de pointer, som vedrører redskabets kvalitet og anvendelighed. Læs mere
EVA undersøgerPraksisnær viden om den nye folkeskole Få inspiration fra en række skoler, der har udviklet lokale løsninger på elementer i den nye folkeskole, bl.a. om didaktisk nytænkning, metoder til en varieret skoledag og ledelse af det pædagogiske læringscenter. Læs mere
ProjektBasale færdigheder hos voksne Mange danskere har problemer med basale færdigheder som fx læse, skrive, regne eller bruge it. Her er samlet viden om og bud på, hvad der kan ændre billedet. Læs mere
ProjektMotiverende læringsmiljøer Motiverende læringsmiljøer for voksne. Vi har samlet viden og inspiration om emnet her - rettet til undervisere og pædagogiske ledere på både almen og erhvervsrettet VEU. Læs mere
ProjektForskning om kvalitet i dagtilbud Bliv klog på, hvad kvalitet i dagtilbud er. EVA giver dig et overblik over de væsentlige pointer i forskning om kvalitet i dagtilbud. Læs mere
vidensopsamlingKvalitet i dagtilbud - Pointer fra forskning2017 Her får du en opsamling med de mest centrale pointer fra forskningen om kvalitet i dagtilbud. Der er i alt elleve temaer, som i forskningen er identificeret som afgørende for kvalitet i dagtilbud. Læs mere
ARTIKEL FRA TIDSSKRIFTSmåbørnsperspektiver2017 EVA's undersøgelse af pædagogisk arbejde med børneperspektiver har vist, at visuelle, spatielle og fysiske metoder kan bidrage til at få indblik i også de yngste børns perspektiver på lige fod med traditionelle verbalt orienterede metoder. Læs mere
ProjektMåling i dagtilbud Med måling kan man arbejde systematisk med kvalitet i dagtilbud. Måling gør det muligt at iagttage udvikling på sigt og dermed udpege områder, der er særligt gode eller som har behov for et løft. Læs mere
ProjektFVU og de læsesvage voksne Find vores udgivelser om, hvorvidt læsekurset FVU læsning rammer målskiven for de voksne, der har svært ved at læse. Læs mere