ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
TemaUngdomsuddannelsers erfaringer under covid-19 EVA har for Børne- og Undervisningsministeriet lavet tre undersøgelser af, hvilke erfaringer man har gjort sig på ungdomsuddannelsesområdet med nødundervisning under covid-19-pandemien. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de gymnasiale uddannelser haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele gymnasier eller sendt enkelte klasser hjem. Læs mere
ProjektEUD: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Et indblik i, hvordan de danske erhvervsuddannelser har det fagligt og trivselsmæssigt efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Covid-19-pandemien Læs mere
EVA TEMA #15Artikler fra EVA TEMA om faglig ledelse EVA TEMA giver lederen input og inspiration til at være en stærk navigatør af sit dagtilbud. Læs mere
TEMADagtilbud under COVID-19 Bliv klogere på de erfaringer og den læring, der er opstået i danske dagtilbud under COVID-19. Læs mere
TEMAAktiviteter og læring Aktiviteter og læring er en del af læringsmiljøet i danske dagtilbud. Siden her giver inspiration til det pædagogiske arbejde med børns læring i hverdagen. Læs mere
EVA TEMA #23Små børnegrupper i lyset af pandemien Pandemien har betydet et enormt arbejdspres for ledere og pædagogisk personale i landets dagtilbud, men også ført til nye løsninger i organiseringen af hverdagen. En af de ting, der har styrket børnenes trivsel, er det ekstra fokus på små børnegrupper. Få perspektiver på en coronatid fra forskningen, EVA, BUPL, KL, FOA, FOLA og Børns Vilkår. Læs mere
Styrket pædagogisk læreplanBørns leg Leg er et af ni elementer i det fælles pædagogiske grundlag i den styrkede pædagogiske læreplan. Her får du som leder, pædagogisk personale eller konsulent inspiration til at sikre, at alle børn kan engagere sig i og få erfaringer med leg. Læs mere
PROJEKTSTU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19 Bliv klogere på, hvordan elever, lærere og ledere oplevede den første nedlukning i foråret 2020. Hovedresultater af undersøgelsen af STU og FGU's erfaringer med nødundervisning under covid-19. Læs mere