ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de gymnasiale uddannelser haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele gymnasier eller sendt enkelte klasser hjem. Læs mere
ProjektEUD: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Et indblik i, hvordan de danske erhvervsuddannelser har det fagligt og trivselsmæssigt efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Covid-19-pandemien Læs mere
TEMADagtilbud under COVID-19 Bliv klogere på de erfaringer og den læring, der er opstået i danske dagtilbud under COVID-19. Læs mere
EVA TEMA #23Små børnegrupper i lyset af pandemien Pandemien har betydet et enormt arbejdspres for ledere og pædagogisk personale i landets dagtilbud, men også ført til nye løsninger i organiseringen af hverdagen. En af de ting, der har styrket børnenes trivsel, er det ekstra fokus på små børnegrupper. Få perspektiver på en coronatid fra forskningen, EVA, BUPL, KL, FOA, FOLA og Børns Vilkår. Læs mere
Styrket pædagogisk læreplanBørns leg Leg er et af ni elementer i det fælles pædagogiske grundlag i den styrkede pædagogiske læreplan. Her får du som leder, pædagogisk personale eller konsulent inspiration til at sikre, at alle børn kan engagere sig i og få erfaringer med leg. Læs mere
PROJEKTSTU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19 Bliv klogere på, hvordan elever, lærere og ledere oplevede den første nedlukning i foråret 2020. Hovedresultater af undersøgelsen af STU og FGU's erfaringer med nødundervisning under covid-19. Læs mere
EvalueringskulturEvaluering af arbejdet med læreplanen Skabelon til skriftlig evaluering og visuel oversigt til at understøtte dagtilbuds arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan Læs mere
EVA UNDERSØGERGod dokumentationspraksis i dagtilbud En god dokumentationspraksis i daginstitutionernes hverdag kan både bidrage til en gunstig implementering af den styrkede pædagogiske læreplan, men også en udbytterig evalueringskultur og en god løbende dialog med kommunen. Læs mere
EVA TEMALeg for børn Leg er en vigtig del af børns udvikling. Men hvordan og hvornår leger børn bedst, og hvilke situationer er det særlig vigtigt for pædagoger og daginstitutioner at have fokus på? Her kan du læse mere om børns leg og læring. Læs mere