WebinarWebinar: Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Læs mere
Fortæl os din meningFeedback til webinaret om børneperspektiver på leg i børnehaven Tusind tak fordi, du deltog i vores webinar om børneperspektiver på leg i børnehaven. Hvis du har kommentarer, kan du sende dem til os her. Læs mere
HæfteBørns oplevelser af leg i børnehaven2023 Dette hæfte samler de vigtigste pointer fra EVA's undersøgelse af, hvad børn er optagede af, når de leger, og hvornår børn oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Læs mere
RapportBørneperspektiver på deltagelsesmuligheder i leg2023 Hvad er børn optaget af, når de leger, og hvornår oplever børn at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn? Det har EVA undersøgt og præsenteret i denne rapport. Læs mere
ProjektBørneperspektiver på leg i børnehaven EVA har undersøgt, hvad børnene er optagede af, når de leger, og hvornår børnene oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Det er børnene selv, der fortæller, viser rundt og tegner, hvad de oplever, når de leger - og når leg er svært. Læs mere
ArtikelElever på erhvervsuddannelserne motiveres af at blive undervist i naturvidenskabelige fag Det er motiverende for eud-elever at blive undervist i naturfag, biolog, fysik og kemi, fordi de oplever, at de bliver dygtigere til deres fremtidige erhverv. Læs mere
ProjektGrundfagsundervisningen i naturvidenskabelige fag på erhvervsuddannelserne Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) og Det Nationale Naturfagscenter (Astra) har undersøgt potentialer og udfordringer ved grundfagsundervisningen i naturfag, biologi, fysik og kemi på erhvervsuddannelserne. Læs mere
RapportNaturfag, biologi, fysik og kemi som grundfag på erhvervsuddannelserne2023 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en undersøgelse af potentialer og udfordringer ved grundfagsundervisningen i naturfag, biologi, fysik og kemi på erhvervsuddannelserne. Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med Astra, Det Nationale Naturfagscenter. Læs mere
ArtikelUnge vælger 10. klasse for at blive klar til uddannelse De unge betragter 10. klasse som en mulighed for at tænke sig om og forberede sig til en ungdomsuddannelse. De færreste unge, der vil i 10. klasse, ønsker dog at gå videre på en erhvervsuddannelse, viser en undersøgelse, EVA udgav i 2018. Læs mere
NyhedErhvervsklasser i grundskolen giver skoletrætte elever lyst til erhvervsuddannelse Mere skoleglæde og lyst til at starte på en erhvervsuddannelse. Det har skoletrætte elever i 8. og 9. klasse oplevet at få ud af at gå i de særlige eud 8/9-forløb, som tre kommuner i to år har kunnet tilbyde deres elever. Dog peges der også på, at forløbene ligger sent i skoleforløbet. Læs mere