ProjektSpecialpædagogisk støtte (SPS) for eud-elever i lære I Danmark står vi over for en kompleks samfundsudfordring med mangel på faglært arbejdskraft og lav søgning til og stort frafald fra erhvervsuddannelserne. Læs mere
ProjektLærere og vejlederes samarbejde om overgang til ungdomsuddannelse I denne undersøgelse retter vi blikket mod arbejdet med overgangen set fra de professionelles perspektiv. Vi ser på, hvordan skoler og kommuner arbejder med de nye rammer for vejledning, hvor skoleledere, lærere og vejledere fra den kommunale ungeindsats bl.a. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de gymnasiale uddannelser haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele gymnasier eller sendt enkelte klasser hjem. Læs mere
ProjektEUD: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Et indblik i, hvordan de danske erhvervsuddannelser har det fagligt og trivselsmæssigt efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Covid-19-pandemien Læs mere
ProjektSkolechefers, PPR's og skolepædagogers erfaringer fra anden nedlukning under Covid-19 Undersøgelsen belyser erfaringer med nødpasning, nødundervisning og Psykologisk Pædagogisk Rådgivning under Covid-19 pandemien under den anden nedlukning i 2021. Læs mere
ProjektGrundskole: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de danske grundskoler haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele skoler eller sendt enkelte klasser hjem. Status, indsatser og fremadrettede behov. Læs mere
VIDEOSe tre små film med unge, der modtager SPS på deres ungdomsuddannelse Specialpædagogisk støtte (SPS) skal sikre, at elever med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser eller tilsvarende svære vanskeligheder har mulighed for at uddanne sig på lige fod med andre unge. I disse små videoer kan du høre nogle af de unge fortælle om, hvad det har betydet for dem at modtage støtte. Videoerne er produceret i et samarbejde mellem EVA, STUK og Signafilm. Læs mere
PROJEKTSTU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19 Bliv klogere på, hvordan elever, lærere og ledere oplevede den første nedlukning i foråret 2020. Hovedresultater af undersøgelsen af STU og FGU's erfaringer med nødundervisning under covid-19. Læs mere
ProjektSkolernes erfaringer fra første nedlukning under Covid-19 pandemien Erfaringsopsamlingen på grundskoleområdet har fokus både på nødundervisningens styrings- og ledelsesmæssige rammer og organisering og pædagogik. Læs mere
ProjektOrdblinde elever i folkeskolen Syv procent af eleverne på en folkeskoleårgang er ordblinde. Det svarer til, at der sidder en til to ordblinde elever i hver skoleklasse. Læs mere