ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere
ProjektLærere og vejlederes samarbejde om overgang til ungdomsuddannelse I denne undersøgelse retter vi blikket mod arbejdet med overgangen set fra de professionelles perspektiv. Vi ser på, hvordan skoler og kommuner arbejder med de nye rammer for vejledning, hvor skoleledere, lærere og vejledere fra den kommunale ungeindsats bl.a. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de gymnasiale uddannelser haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele gymnasier eller sendt enkelte klasser hjem. Læs mere
ProjektEUD: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Et indblik i, hvordan de danske erhvervsuddannelser har det fagligt og trivselsmæssigt efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Covid-19-pandemien Læs mere
ProjektSkolechefers, PPR's og skolepædagogers erfaringer fra anden nedlukning under Covid-19 Undersøgelsen belyser erfaringer med nødpasning, nødundervisning og Psykologisk Pædagogisk Rådgivning under Covid-19 pandemien under den anden nedlukning i 2021. Læs mere
ProjektGrundskole: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de danske grundskoler haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele skoler eller sendt enkelte klasser hjem. Status, indsatser og fremadrettede behov. Læs mere
EVA TEMA #15Artikler fra EVA TEMA om faglig ledelse EVA TEMA giver lederen input og inspiration til at være en stærk navigatør af sit dagtilbud. Læs mere
TEMADagtilbud under COVID-19 Bliv klogere på de erfaringer og den læring, der er opstået i danske dagtilbud under COVID-19. Læs mere
EVA TEMA #23Små børnegrupper i lyset af pandemien Pandemien har betydet et enormt arbejdspres for ledere og pædagogisk personale i landets dagtilbud, men også ført til nye løsninger i organiseringen af hverdagen. En af de ting, der har styrket børnenes trivsel, er det ekstra fokus på små børnegrupper. Få perspektiver på en coronatid fra forskningen, EVA, BUPL, KL, FOA, FOLA og Børns Vilkår. Læs mere
PROJEKTSTU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19 Bliv klogere på, hvordan elever, lærere og ledere oplevede den første nedlukning i foråret 2020. Hovedresultater af undersøgelsen af STU og FGU's erfaringer med nødundervisning under covid-19. Læs mere