PlakatAnalysemodel til god dokumentationspraksis2018 Få et forslag til, hvordan I kan gribe dialogen om dokumentation an. Læs mere
RedskabDialogredskab til god dokumentationspraksis2018 Dialogredskabet hjælper jer med at stille og besvare vigtige spørgsmål om dokumentationspraksis i dagtilbud. Læs mere
KatalogInspirationskatalog til god dokumentationspraksis2019 Inspirationskataloget kan benyttes af institutionsledere og pædagoger til at understøtte det pædagogiske arbejde med systematisk dokumentationspraksis i dagtilbud og inden for dagtilbudsområdet i landets kommuner, så udfaldet bliver meningsfyldt, faglig reflekteret og samskabende. Læs mere
RedskabTegn på læring II2018 Tegn på læring II hjælper pædagogiske ledere og medarbejdere i arbejdet med at udvikle en evaluerende pædagogisk praksis, der styrker læringsmiljøet og kommer børnegrupperne til gavn. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Evaluerende pædagogisk praksis2018 Få inspiration til, hvordan man som dagtilbud kan få en stærk evalueringskultur, der styrker det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
ArtikelDialogkort til evaluering af den pædagogiske praksis Følg dialogkortets tre trin til en bedre faglig dialog om jeres pædagogiske læringsmiljø, og hvad det betyder for børnene. Læs mere
ArtikelEksperter: Her er faldgruberne, du skal undgå, når I evaluerer Uklare mål og for mange evalueringskoncepter på samme tid er nogle af de faldgruber, du skal styre uden om i jeres arbejde med en evalueringskultur. Læs mere
Artikel"Vi fik flere faglige samtaler om børn og pædagogik" ERFARINGER FRA RUDERSDAL: Alle dagtilbud i Rudersdal Kommune har de sidste fem år arbejdet systematisk med at undersøge og evaluere deres pædagogiske arbejde. Det har givet bedre faglig dialog – og større engagement fra forældrene. Læs mere
ArtikelBliv bedre til at se, hvornår I lykkes Eksperter: En evalueringskultur giver jer indsigt i, hvad I gør godt i jeres pædagogiske læringsmiljø. Men det kræver fravalg og prioritering, og at I har et klart mål med det, I vil. Læs mere
DebatUnge opfatter omveje som unødvendigt spild Folkeskolens ældste elever skal håndtere modsatrettede hensyn, når de vælger uddannelse, og det er med til at presse dem. De har brug for bedre tid og mulighed for at vælge om. Læs mere