ARTIKEL3 pointer om faglighed i gymnasiet Der er megen debat om, hvordan det står til med fagligheden i gymnasiet i dag - særligt med udsigten til en ny gymnasiereform i 2016. Få her 3 pointer om faglighed i gymnasiet. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEIt bruges til at variere den traditionelle klasseundervisning Underviserne på ungdomsuddannelserne bruger primært it til at producere og holde oplæg, og de er glade for at bruge it i deres undervisning. Men brugen af it som pædagogisk redskab kan med fordel styrkes, især i forhold til undervisningsdifferentiering. Læs mere
ARTIKEL3 ting skolen kan gøre for at eleverne får øjnene op for erhvervsuddannelserne Folkeskolen og især undervisningen i udskolingsklasserne har stor betydning for unges valg af uddannelse, og en EVA-undersøgelse viste for nylig, at skolerne overser erhvervsuddannelserne, når de forbereder eleverne til ungdomsuddannelse. Læs mere
RAPPORTOptagelsesprøve til eud 2015 EVA har analyseret testresultater for prototyper på de kommende optagelsesprøver i dansk og matematik på erhvervsuddannelserne. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALETæt kobling mellem skole og praktik 2015 Få inspiration til, hvordan I som erhvervsskole kan skabe en god sammenhæng mellem skole og praktik i erhvervsuddannelserne. Læs mere
RAPPORTGymnasiet nu og fremover 2015 Hvor står gymnasiet i dag, og hvordan skal de gymnasiale uddannelser – stx, hhx, htx og hf – udvikle sig fremover? Læs mere
RAPPORTMundtlig prøve på baggrund af studieretningsopgaven 2015 EVA har evalueret et forsøg med mundtlig prøve på baggrund af studieretningsopgaven i 2. g på stx. Læs mere
RAPPORTStudieretningsprojektet i gymnasiet 2015 EVA har undersøgt, hvad der udspiller sig i forløbet, hvor gymnasieelever skal skrive studieretningsprojekt. Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere
RAPPORTEvaluering af udvalgte idrætsprojekter2015 EVA har undersøgt, om tre udvalgte idrætsprojekter under projekt Læring i bevægelse har haft betydning for læringsmiljøet hos de forskellige aldersgrupper, som projekterne rettede sig mod. Læs mere