ProjektDigitale teknologier i undervisningen EVA følger, hvordan gymnasier anvender digital teknologier i undervisningen - både før, under og efter coronanedlukningen. Læs mere
NotatDigitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne2020 Notatet giver lærere på ungdomsuddannelserne inspiration til, hvilke pædagogiske og didaktiske overvejelser det kan være relevant at gøre sig i planlægningen af undervisning med digitale teknologier. Læs mere
ArtikelDigitale teknologier understøtter undervisningen, men er også en barriere for læring Digitale teknologier kan understøtte det faglige indhold og formål med undervisningen, men de kan også distrahere eleverne og udgøre en barriere for læring. Nyt notat om læreres pædagogiske og didaktiske overvejelser om til- og fravalg af digitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne. Læs mere
ArtikelElever om virtuel undervisning: Vi motiveres af tilgængelige lærere Virtuel undervisning udfordrer både lærere og elever på ungdomsuddannelserne, men indeholder også motiverende elementer. Vi har talt med fire unge og seniorkonsulent Anne Katrine Kamstrup, om, hvad der fungerer godt og mindre godt. Læs mere
ArtikelDet sker der, når en 1.g-klasse får karakterfri i et år Arbejdet med karakterfrihed indebærer en kulturændring for både lærere og elever, viser forsøg med karakterfri 1. g. Læs mere
ArtikelFeedback på ungdomsuddannelser: Hvad kan gymnasier og eud lære af hinanden? Feedback er en vigtig del af en uddannelse. God feedback kan styrke elevernes faglige udvikling og udbytte – uanset, hvilken uddannelse, der er tale om. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere