ArtikelDet sker der, når en 1.g-klasse får karakterfri i et år Arbejdet med karakterfrihed indebærer en kulturændring for både lærere og elever, viser forsøg med karakterfri 1. g. Læs mere
EVA FMPodcasts: Lyt dig klogere på skoleledelse, der styrker undervisningen Hør EVA's podcast-serie om skoleledelse, der gør en positiv forskel for elevernes læring og trivsel. Hvorfor skal lederen gå tæt på undervisningen? Hvordan kan lederen styrke lærernes teamarbejde? Og hvordan arbejder ledere og lærere med data, så det udvikler undervisningen? Lyt til EVA FM og bliv klogere, mens du tager toget eller laver mad. Læs mere
DebatSæt mål for skolelederuddannelse Skoleledelse handler i sidste ende om elevernes læring og trivsel. Vi bør derfor blive enige om, hvordan vi gerne vil have, eleverne skal mærke effekten af skoleledernes videreuddannelse, skriver EVAs direktør. Læs mere
DebatSæt digitale læringsmål Digitale kompetencer er adgangsbilletten til fremtidens arbejdsmarked, så vi har brug for fælles ambition for digital læring. Læs mere
ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEGymnasieelever taber ved at komme til eksamen i naturvidenskabelige højniveaufag Hvis du har matematik eller fysik som højniveaufag i gymnasiet, vil du gennemsnitligt set få lavere karakterer til både mundtlig og skriftlig eksamen, end du fik i årskarakterer. Derimod får du gennemsnitligt set den samme karakter til eksamen, som du fik i årskarakter i fagene dansk, engelsk og samfundsfag. Læs mere
ArtikelGymnasieelever er usikre på, hvad de bliver bedømt på, når de får karakterer Det er ikke tydeligt for eleverne i gymnasiet, hvad karakterer præcist er et udtryk for. Den manglende gennemsigtighed i lærernes bedømmelse gør, at eleverne ikke ved, hvad de vurderes på, og hvornår de vurderes. Læs mere