EVA undersøger Uddannelsesvalget for unge med ikke-vestlig herkomst Vi har samlet EVA's viden om, hvordan unge med ikke-vestlig herkomst ser på deres videre uddannelse og sig selv, når de går i 8. klasse. Læs mere
ProjektÅben skole Hvordan indgår eksterne samarbejdspartnere og læringsmiljøer i skolernes hverdag? Og hvordan kan den åbne skole bidrage til at gøre undervisningen bedre, mere motiverende og mere varieret? Læs mere
ProjektElevernes oplevelse af skoledag og undervisning Hvordan oplever elever på mellemtrinnet og i udskolingen deres skoledag? Og hvad gør dagen og undervisningen god eller mindre god? Undersøgelsen her går i dybden med elevernes perspektiv på skoledagen og undervisningen efter reformen. Læs mere
PROJEKTUnges valg af 10. klasse Her finder du EVA's udgivelser om unges valg af 10. klasse. Du får indblik i bevæggrundene, der ligger bag de unges valg, og hvad der kendetegner de unge, som vælger 10. klasse. Læs mere
Tema10. klasse Hvem er de unge, der vælger at gå i 10. klasse, og hvad bruger de skoleåret til? Her har vi samlet EVA's viden om det sidste skoleår. Læs mere
ProjektViden om undervisningsdifferentiering i grundskolen Få viden og inspiration til at lykkes med en differentieret undervisning i grundskolen. Læs mere
TemaGymnasiereform 2017 Gymnasiereformen fra 2017 har som sine væsentligste elementer at styrke elevernes faglighed, give bedre og kortere grundforløb og mere fokuserede studieretninger. Vi samler her materiale med relevans for gymnasiernes arbejde med reformen. Læs mere
temaGod undervisning på EUD God undervisning på erhvervsuddannelser: Skal elever blive så dygtige, som de har potentiale til, er det vigtigt med en god og differentieret undervisning. Ikke mindst i grundforløbet på erhvervsuddannelserne. Få inspiration på siden her. Læs mere
ProjektDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv Hvordan ser den digitale udvikling ud fra elevernes perspektiv? Læs mere
temaIt og digitalisering i EUD Hvordan bruger erhvervsuddannelserne it i undervisningen? Hvordan kan lærere bruge digitale teknologier til at differentiere undervisningen? Og hvilke digitale kompetencer er der behov for, at eleverne udvikler i løbet af deres erhvervsuddannelse? Læs mere