RapportDeltagelse i ordblindeundervisning for voksne (OBU)2022 EVA har lavet en kvalitativ undersøgelse af, hvilke faktorer, der fremmer og hæmmer deltagelsen i OBU. Læs mere
RapportBrugen af ordblindeundervisning for voksne (OBU)2021 Denne rapport belyser udviklingen i brugen af Ordblindeundervisning for voksne (OBU) i perioden 2010-2019. Rapporten belyser også udviklingen i deltagerprofilen på OBU med hensyn til uddannelsesbaggrund, alder, køn, arbejdsmarkedstilknytning og herkomst, samt udviklingen i OBU-deltagernes brug af Læs mere
ProjektOrdblindeundervisning for voksne Ca. 250.000 voksne danskere anslås at være ordblinde, men kun en lille del af disse deltager i ordblindeundervisning for voksne (OBU). EVA har undersøgt brugen af Ordblindeundervisning for voksne (OBU) i perioden 2010-2019. Læs mere
MagasinMagasin om gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning I dette magasin formidler Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en række gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning i coronatiden. Vi håber, at magasinet kan give dig et indblik i en hel særlig tid for lærerne på de gymnasiale uddannelser. Hvis du selv er lærer, kan du måske spejle dig i andre læreres oplevelser og erfaringer – og måske kan magasinet inspirere til refleksioner over, hvilken plads de digitale teknologier kan få i den fysiske undervisning i fremtiden. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser og karakterer på de videregående uddannelser De gymnasiale uddannelser giver alle adgang til de videregående uddannelser. Men er der forskel på, hvordan elever med stx, htx, hhx og hf-baggrund klarer sig, når de starter på en videregående uddannelse? Læs mere
RapportGymnasiale uddannelser og karakterer på første år af de videregående uddannelser - delrapport 22021 Denne rapport undersøger forskelle i karaktergennemsnittet på første år af de videregående uddannelser, for studerende, der har haft samme fag på forskellige gymnasiale uddannelser. Analyserne kan være med til at belyse, i hvilket omfang eventuelle forskelle kan tilskrives forskelle i karaktergiv Læs mere
RapportGymnasiale uddannelser og karakterer på første år af de videregående uddannelser - delrapport 12021 I denne rapport kan du læse om forskelle i karaktergennemsnit på første år af de videregående uddannelser mellem studerende med forskellige gymnasiale uddannelser. Læs mere
Plakat7 veje til bedre digitale læringsforløb2019 Her får I syv konkrete bud på tiltag, der kan være med til at forbedre jeres digitale læringsforløb på voksen- og efteruddannelser. Lige til at printe og hænge op til inspiration. Læs mere
ProjektErfaringer med digitalisering af VEU Hvordan er erfaringerne med at tilrettelægge voksen- og efteruddannelse (VEU) som e-læring og blended learning? Hvor udbredt er brugen af digitale læringsplatforme, og hvordan vurderer institutionerne behovet for at afdække deres digitale parathed? Læs mere
RapportFleksibilitet i ungdomsuddannelsessystemet2018 Rapporten beskriver, i hvilken grad unge og deres forældre oplever ungdomsuddannelsessystemet som fleksibelt eller ej, og den afdækker, om det syn, der er på de forskellige ungdomsuddannelser, er retvisende. Læs mere