RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
ARTIKEL4 tendenser i gymnasiernes implementering af reformen EVA står sammen med Rambøll for evalueringen af den nye gymnasiereform. Den første undersøgelse sætter spot på skolernes arbejde med at implementere reformen. Få her fire tendenser ved skolers implementering af den nye gymnasiereform. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
TEMA7-trins skalaen Find EVA's kortlægning og analyser af 7-trins karakterskalaen. EVA har bl.a. undersøgt udviklingen i karaktergivningen siden karakterskalaens implementering. Karaktergivningen i både grundskole, gymnasiale uddannelser og videregående uddannelser er i fokus. Læs mere
TemaGymnasiereform 2017 Gymnasiereformen fra 2017 har som sine væsentligste elementer at styrke elevernes faglighed, give bedre og kortere grundforløb og mere fokuserede studieretninger. Vi samler her materiale med relevans for gymnasiernes arbejde med reformen. Læs mere
ArtikelVirksomheder er blevet mere kritiske over for AMU Danske virksomheder er blevet mere kritiske i deres vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) over de seneste år. Samtidig er kontakten mellem virksomheder og AMU-udbydere blevet mindre. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurderinger af AMU i 20152015 EVA har undersøgt virksomhedernes vurdering og brug af AMU. Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere
ProjektUfaglærtes vej mod at blive faglærte Hvordan oplever og vurderer de ufaglærte deres behov og muligheder for erhvervsuddannelse? Og hvilke barrierer oplever de? EVA har undersøgt de ufaglærtes interesse for eller fravalg af erhvervsuddannelse. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere