ArtikelDialogkort til evaluering af den pædagogiske praksis Følg dialogkortets tre trin til en bedre faglig dialog om jeres pædagogiske læringsmiljø, og hvad det betyder for børnene. Læs mere
ArtikelEksperter: Her er faldgruberne, du skal undgå, når I evaluerer Uklare mål og for mange evalueringskoncepter på samme tid er nogle af de faldgruber, du skal styre uden om i jeres arbejde med en evalueringskultur. Læs mere
Artikel"Vi fik flere faglige samtaler om børn og pædagogik" ERFARINGER FRA RUDERSDAL: Alle dagtilbud i Rudersdal Kommune har de sidste fem år arbejdet systematisk med at undersøge og evaluere deres pædagogiske arbejde. Det har givet bedre faglig dialog – og større engagement fra forældrene. Læs mere
ArtikelBliv bedre til at se, hvornår I lykkes Eksperter: En evalueringskultur giver jer indsigt i, hvad I gør godt i jeres pædagogiske læringsmiljø. Men det kræver fravalg og prioritering, og at I har et klart mål med det, I vil. Læs mere
DebatSæt digitale læringsmål Digitale kompetencer er adgangsbilletten til fremtidens arbejdsmarked, så vi har brug for fælles ambition for digital læring. Læs mere
DebatindlægHusk den brede vejledningsindsats Vi skal passe på, at vi ikke forringer vejledningen af de ’almindelige’ unge i arbejdet med den nye FGU-lov og den kommunale ungeindsats, skriver Camilla Hutters og Anne Sophie Madsen i et debatindlæg i Altinget. Læs mere
ArtikelGør erhvervsuddannelser mere attraktive for voksne Danmark har brug for flere faglærte, hvis vi også i fremtiden vil kunne ringe efter en VVS’er, når vandrøret springer, og få hjælp af hjemmeplejen, når vi bliver gamle. Både lovgivere og erhvervsskoler må på banen for at flere voksne fremover skal se det som attraktivt at tage en faglært uddannelse. Læs mere
ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
ArtikelVirksomheder er blevet mere kritiske over for AMU Danske virksomheder er blevet mere kritiske i deres vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) over de seneste år. Samtidig er kontakten mellem virksomheder og AMU-udbydere blevet mindre. Læs mere