RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
RapportPraktik på pædagoguddannelsen2018 I materialet præsenterer vi fire centrale områder, hvor pædagoguddannelsen oplever særlige udfordringer med praktikken. For hvert område identificerer vi udfordringer og opmærksomhedspunkter. Desuden har vi samlet en række cases, der viser, hvordan forskellige institutioner arbejder med konkrete tiltag inden for området. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 1. delrapport 2017 Denne rapport præsenterer resultaterne af en baselinemåling for følgeforskningsprogrammet om gymnasiereformen. Baselinemålingen afdækker en række forhold med relevans for gymnasiereformens implementering og mål forud for reformens ikrafttrædelse i august 2017. Læs mere
UdgivelseIt som pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne2017 Sådan kan I som erhvervsskole bruge it til undervisningsdifferentiering og til at styrke koblingen mellem skole og praktik Læs mere
NOTATPædagogstuderendes motivation ved studiestart2016 Dette notat sætter fokus på de nyoptagne pædagogstuderendes motivation for at studere på uddannelsen. Analysen er en ud af fire analyser med fokus på den nye pædagoguddannelse. Læs mere
NOTATStudenterpopulationens udvikling på pædagoguddannelsen 2004-142016 Hvordan har pædagoguddannelses studenterpopulationen udviklet sig i perioden 2000-14? Det ser dette notat nærmere på. Analysen er en ud af fire analyser med fokus på den nye pædagoguddannelse. Læs mere
NOTATVurderinger af kvaliteten på den nye pædagoguddannelse 2016 Hvordan vurderer studerende og undervisere den nye uddannelse med hensyn til forskellige kvalitetsparametre? Analysens formål er at afklare, om intentionerne med den nye pædagoguddannelse uddannelse indfris. Læs mere