ProjektOrdblinde elever i folkeskolen Syv procent af eleverne på en folkeskoleårgang er ordblinde. Det svarer til, at der sidder en til to ordblinde elever i hver skoleklasse. Læs mere
DialogkortReflekter over jeres arbejde med tilknytning Hvordan kan I aktivt arbejde med børnenes mulighed for tryg tilknytning til jer i hverdagen? Overvej, hvad tilknytning betyder for jeres pædagogiske arbejde, og hvad I gerne vil have det til at betyde i fremtiden: Læs mere
Guide8 gode råd, når I arbejder med tilknytning Brug følelsernes sprog som en afgørende del af jeres professionelle sprog. Arbejd med relationen til både det enkelte barn og børnegruppen, og leg detektiv og gå bag om barnets signaler. Få vores 8 stærkeste råd til at styrke din børnegruppes tilknytning. Læs mere
ArtikelForskere: Sådan får I trygge børn Pædagogisk personale er afgørende for børns tilknytningsmønstre. For børn sætter ikke deres tilknytning på pause, når de er i dagtilbud. Læs mere
InterviewFri leg midt på dagen og pædagogiske aktiviteter i ydertimerne giver tryg tilknytning Børnene leger frit midt på dagen i mindre grupper med én voksen. De voksenstyrede aktiviteter ligger i ydertimerne, hvor der er færre på arbejde. Det giver tryggere tilknytning, fortæller leder i Midtstuen Kanvas-barnehage, Hanne Williams. Læs mere
EVA TEMAArtikler fra EVA TEMA: Tryg tilknytning Børn sætter ikke deres tilknytning på pause, når de er i dagtilbud. Derfor er det en vigtig pædagogisk opgave at give alle børn mulighed for at opbygge trygge relationer til en primær voksen. Læs mere
ArtikelReformen gav ikke flere voksne på erhvervsuddannelserne Flere elever på styrkede og mere attraktive uddannelser. Det var målet med erhvervsuddannelsesreformen, som trådte i kraft i august 2015. Men er det lykkes? Har reformen gjort en positiv forskel? Læs analysen af reformens betydning for tilgang, gennemførelse og frafald blandt voksne på erhvervsuddannelsernes grund- og hovedforløb. Læs mere
ProjektVoksne på erhvervsuddannelsernes hovedforløb Hvilken betydning har erhvervsuddannelsesreformen i 2015 haft for voksnes tilgang til og gennemførelse af hovedforløbet på erhvervsuddannelserne, og har elevprofilen blandt de voksne elever ændret sig? Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere
ProjektFølgeevaluering af gymnasiereformen 2017 EVA følger sammen med Rambøll implementeringen af 2017-reformen og ser konkret på, hvordan skolerne arbejder med reformens forskellige elementer, og hvilke udfordringer og muligheder der er. Her kan du finde alle rapporterne i følgeforskningsprogrammet. Læs mere