TemaSamspil med børn Samspil og relationer er en bærende del af det pædagogiske læringsmiljø. Få inspiration til at arbejde fokuseret med samspil mellem børn og pædagogisk personale og børnene imellem. Læs mere
RapportVirksomheders brug og vurderinger af AMU i 20212021 Denne rapport handler om virksomheders brug og vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) med særligt henblik på, hvordan dette har udviklet sig fra 2007 til 2021. Udviklingen er særlig interessant at følge med hensyn til udviklingen fra 2019 til 2021. I den periode har en række tiltag været iværksat i forlængelse af VEU-trepartsaftalen fra 2017 med henblik på at styrke aktiviteten i og kvaliteten af AMU. Læs mere
RapportAMU-udbydernes vurderinger af VEU-trepartsaftalen fra 20172021 Hvordan vurderer AMU-udbyderne betydningen af en række elementer fra VEU-trepartsaftalen fra 2017? Læs bl.a. om udbudsstruktur, prøver, forhøjet VEU-godtgørelse og hvordan COVID-19-situationen har påvirket efterspørgslen på AMU. Læs mere
RapportSlutevaluering af forsøg med VEU-godtgørelse ved op til fuld fjernundervisning i AMU2021 Slutevaluering af forsøget med VEU-godtgørelse ved deltagelse i AMU, hvor mere end tre fjerdedele af undervisningen er tilrettelagt som fjernundervisning. Læs mere
ArtikelElever, der trives dårligt, har større risiko for at droppe ud af deres erhvervsuddannelse Frafaldet fra erhvervsuddannelser er meget højt, men det er muligt at dæmme op for det ved at styrke elevernes trivsel. Læs mere
ArtikelErhvervsuddannede videreuddanner sig ikke oftere end tidligere Lysten til at videreuddanne sig er stigende for sosu-assistenter og pædagogiske assistenter, mens fx blikkenslagere og tømrere i høj grad bliver inden for deres fag, hvor der for tiden er stor aktivitet på arbejdsmarkedet. Men samlet set er der ikke flere eud-elever, der videreuddanner sig. Læs mere
ProjektOvergange fra en erhvervsuddannelse til videregående uddannelse Her finder du EVA's undersøgelse af, hvor mange unge der videreuddanner sig, efter de har færdiggjort en erhvervsuddannelse, og hvordan udviklingen har været i perioden før og efter, man har udvidet mulighederne for videreuddannelse. Der er både en rapport og et interaktivt værktøj, så du kan gå i dybden med tallene. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser og karakterer på de videregående uddannelser De gymnasiale uddannelser giver alle adgang til de videregående uddannelser. Men er der forskel på, hvordan elever med stx, htx, hhx og hf-baggrund klarer sig, når de starter på en videregående uddannelse? Læs mere
RapportGymnasiale uddannelser og karakterer på første år af de videregående uddannelser - delrapport 22021 Denne rapport undersøger forskelle i karaktergennemsnittet på første år af de videregående uddannelser, for studerende, der har haft samme fag på forskellige gymnasiale uddannelser. Analyserne kan være med til at belyse, i hvilket omfang eventuelle forskelle kan tilskrives forskelle i karaktergiv Læs mere