TemaAMU AMU spiller en central rolle i at udvikle ufaglærte og faglærtes arbejdsmarkedsrettede kompetencer. Få bl.a. indblik i, hvordan AMU dækker virksomhedernes kompetencebehov Læs mere
TEMADigitalisering i gymnasiet Hvordan bruger gymnasier digitale teknologier i undervisningen? Hvordan sikrer man, at eleverne får et fagligt udbytte af de digitale teknologier? Her får du et overblik over EVA's viden om den digitale undervisning i gymnasiet. Læs mere
ProjektGodt læringsmiljø Mange faktorer spiller ind i et godt læringsmiljø i skolen. Samarbejde mellem ledelse, lærere, pædagoger, forældre og børn er en vigtig del. Vi har samlet materiale om det på siden her. Læs mere
ProjektGod organisering af læringsmiljøer EVA's udgivelser giver indsigt og inspiration til, hvordan I som dagtilbud organiserer og udvikler optimale læringsmiljøer for børn. Bl.a. gennem systematisk arbejde med pædagogiske tiltag, mål og evaluering. Læs mere
UdgivelseIt som pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne2017 Sådan kan I som erhvervsskole bruge it til undervisningsdifferentiering og til at styrke koblingen mellem skole og praktik Læs mere
EVA undersøgerIt som pædagogisk værktøj Hvordan kan it blive et pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne? Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETBlebørn kan også være venner 2008 Venskaber er en vigtig del af livet. Det er så vigtigt, at det kan få konsekvenser for børnenes udvikling, hvis de ikke kommer til at indgå i en venskabsrelation. Den norske børneforsker Anne Greve opfordrer til, at børns venskaber og relationer anerkendes og støttes – også hos de helt små. Læs mere
RAPPORTNyt AMU - med fokus på kompetencer og fleksibilitet2008 EVA har undersøgt AMU-systemets stærke og svage sider med udgangspunkt i lov om AMU fra 2004. Læs mere
ArtikelSagde du situations-didaktik? ”Læringsmiljø skal være frækt og provokerende, og det skal være æstetisk, sansende og byde på noget.” Det er budskabet fra småbørnsforskeren Stig Broström. Han mener, at en væsentlig del af læringsmiljøet handler om didaktik, og han argumenterer blandt andet for, at der skal udvikles en helt særlig didaktik til daginstitutionerne Læs mere