INSPIRATIONSHÆFTEEn genvej til bedre specialundervisning - hæfte2008 Få inspiration til, hvordan I på skoler og i kommuner kan udvikle specialundervisning og specialpædagogiske tiltag. Læs mere
PAPERImpact evaluation within the education sector 2008 Paper on impact evaluation within the education sector – Current perspectives from Denmark and the USA Læs mere
RAPPORTDelrapport 1: Kommunale kvalitetsrapporter - kortlægning af kvalitetsrapporternes struktur og indhold2008 Hvilken struktur og hvilket indhold har kvalitetsrapporter på skoleområdet? Og hvilke udfordringer har kommunerne stået over for i arbejdet med deres første kvalitetsrapporter? Læs mere
RAPPORTDansens Hus – ordningen ”Dans for børn” - evaluering af ordningens kontaktnetværk2008 EVA har evalueret et forsøg, som Dansens Hus har gennemført med moderne dans til børn i dagtilbud og folkeskolens yngste klasser. Læs mere
RAPPORTArbejdet med elevplaner2008 Hvilken betydning har arbejdet med elevplaner for folkeskolers praksis? Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEOrd med på vejen - hæfte2008 Få inspiration til, hvilke temaer det er særligt vigtigt at holde sig for øje, når I på skolen skal planlægge og gennemføre sprogvurderinger af børn i tiden omkring skolestart. Læs mere
RAPPORTOrd med på vejen2008 Hvordan bliver arbejdet med sprogvurderinger i skolestarten gennemført og organiseret? Og hvordan bliver der skabt sammenhæng mellem sprogvurderingerne i dagtilbud og indsatsen i skolestarten? Læs mere
RAPPORTSkoleledelse i folkeskolen2006 Evalueringen undersøger de strukturelle og holdningsmæssige rammer og vilkår skolelederen er underlagt, og hvordan de påvirker skolelederens mulighed for at lede skolen. Desuden afdækker evalueringen hvordan skolelederen løfter sin samlede ledelsesopgave. Læs mere
FOLDERMatematik på mellemtrinnet - kort om evalueringen 2006 Folderen indeholder nogle af de centrale fokuspunkter og anbefalinger fra evalueringsrapporten. Den vil således kunne anvendes i arbejdet med at udvikle kvaliteten af matematik i grundskolen. Læs mere
RAPPORTMatematik på grundskolens mellemtrin - skolernes arbejde med at udvikle elevernes matematikkompetencer 2006 Evalueringen vurderer arbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer i grundskolen med særlig fokus på mellemtrinnet. Den afdækker skolernes arbejde for at omsætte bestemmelserne om matematik i Fælles Mål til konkret undervisning og til kompetencer hos børnene. Læs mere