INSPIRATIONSHÆFTEEn genvej til bedre specialundervisning - hæfte2008 Få inspiration til, hvordan I på skoler og i kommuner kan udvikle specialundervisning og specialpædagogiske tiltag. Læs mere
PAPERImpact evaluation within the education sector 2008 Paper on impact evaluation within the education sector – Current perspectives from Denmark and the USA Læs mere
RAPPORTDelrapport 1: Kommunale kvalitetsrapporter - kortlægning af kvalitetsrapporternes struktur og indhold2008 Hvilken struktur og hvilket indhold har kvalitetsrapporter på skoleområdet? Og hvilke udfordringer har kommunerne stået over for i arbejdet med deres første kvalitetsrapporter? Læs mere
RAPPORTDansens Hus – ordningen ”Dans for børn” - evaluering af ordningens kontaktnetværk2008 EVA har evalueret et forsøg, som Dansens Hus har gennemført med moderne dans til børn i dagtilbud og folkeskolens yngste klasser. Læs mere
RAPPORTArbejdet med elevplaner2008 Hvilken betydning har arbejdet med elevplaner for folkeskolers praksis? Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEOrd med på vejen - hæfte2008 Få inspiration til, hvilke temaer det er særligt vigtigt at holde sig for øje, når I på skolen skal planlægge og gennemføre sprogvurderinger af børn i tiden omkring skolestart. Læs mere
RAPPORTOrd med på vejen2008 Hvordan bliver arbejdet med sprogvurderinger i skolestarten gennemført og organiseret? Og hvordan bliver der skabt sammenhæng mellem sprogvurderingerne i dagtilbud og indsatsen i skolestarten? Læs mere
FOLDER Fokus på læring2005 EVA udgav i 2004 to rapporter, der fokuserer på evalueringskulturen i folkeskolen. I denne folder er der samlet nogle af de råd og anbefalinger, EVA i de to rapporter gav til de tre niveauer; kommunen, skolelederne og lærere. Læs mere
RAPPORTKommunernes kvalitetssikring af folkeskolen2005 Evalueringen har til formål at vurdere kommunernes kvalitetssikring af folkeskolens undervisningsvirksomhed med udgangspunkt i deres håndtering af tilsynsforpligtelsen. Læs mere
RAPPORTPrøver og eksaminer - brugerundersøgelser2005 Rapporten kortlægger prøve- og eksamenssystemets funktion for uddannelsessøgende og aftagere, som Undervisningsministeriet har bedt EVA om at undersøge. Læs mere