RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
NotatRammeforsøg på erhvervsuddannelserne - midtvejsnotat2019 Undervisningsministeriet igangsatte i september 2017 en forsøgsproces på erhvervsuddannelserne, der inviterede erhvervsskolerne til at ansøge om at deltage i forsøg, som skal afprøve nye måder at tilrettelægge erhvervsuddannelserne på. Læs mere
RapportKortlægning af pædagogisk kompetenceudvikling blandt lærere på EUD i 20192019 Hvordan er det indtil videre gået for erhvervsskolerne med at løfte EUD-lærernes pædagogiske kompetencer, som det foreskrives i EUD-reformen fra 2015? Det undersøger EVA i denne rapport, der giver en status på, hvor langt skolerne aktuelt er med dette arbejde. Undersøgelsen er en opfølgning på en tilsvarende kortlægning foretaget af EVA i foråret 2014 og foråret 2017. Læs mere
NotatAlmene digitale kompetencer i erhvervsuddannelserne2019 Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Læs mere
INSPIRATION5 veje til at understøtte fagligt udbytte af digital teknologi i undervisningen 2018 Med guiden får I som lærere og ledere på gymnasier fem veje, der kan understøtte, at eleverne får et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
RAPPORTDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv2018 Hvordan anvender gymnasieelever digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning? Og hvordan og hvornår understøtter digitale teknologier elevernes arbejds- og læreprocesser, og hvornår gør de ikke? Få elevernes perspektiv og vurdering af digitaliseringen i gymnasiet. Læs mere
RAPPORTIt og digital dannelse i gymnasiet - en erfaringsopsamling2017 Hvordan kan man bruge it og digitale hjælpemidler til at løfte elevens læring i gymnasiet? Læs mere
RAPPORTFeedback som en integreret del af undervisningen – en vidensopsamling2017 Hvad der har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Og hvordan lærerne kan arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen? Det ser denne vidensopsamling ser på. Læs mere
UdgivelseIt som pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne2017 Sådan kan I som erhvervsskole bruge it til undervisningsdifferentiering og til at styrke koblingen mellem skole og praktik Læs mere
PLAKAT4 elementer i god feedback2017 Hvad er god feedback? På tværs af seks deltagende skoler fremhæver lærere, elever og ledere fire feedbackelementer, der er særligt virkningsfulde i at understøtte gymnasieelevernes læring bedst muligt. Læs mere